Grattis på födelsedagen <3



En vecka där så många fyller år... Leffe, Farmor och sist men inte minst K som idag fyller 30år. Man kan fundera var har tiden försvunnit? När jag träffade Kristoffer var jag 19år han var inte mycket äldre (21). Ändå känns det som att det var igår vi träffades för tiden bara rusar iväg man hinner inte riktigt med visst vi ser inte likadana ut som vi gjorde på den tiden men att så många år kan gå så fort, det är galet. Jag kommer ihåg K som den svårfångade killen (utöver på Kajutan då jag hade fullt upp med M som var på besök från S-holm) och jag är ju inte direkt känd för att inte njuta av utmaningen. Jag gav mig in i "jakten" vind för våg och föll head over heels in love. De första månaderna när man råkades träffas på kåren och lite överallt, jag som blev less på jakten (det får finnas en gräns på hur svårfångad man får vara) och åkte upp till norr och hade en liten flirt med ett ex över en weekend och sen tillbaka ner igen då vi träffades på gamla kåren och bestämde oss för att det var VI och att vi skulle ge det ett försök. Allt som allt tog det ändå inte allt för lång tid innan vi blev tillsammans ca två månader men det kändes allt bra mycket längre på den tiden när man inte visste hur man skulle göra som.

Detta är den första födelsedagen som K firar som jag är hemma (under någon timme iaf) första sommaren var jag i Kalix och jobbade, den andra var jag på Kos och hade en två veckors semester och resten så har jag lyckats pricka in med jobb så att jag kommit hem på morgonen och iväg till jobbet direkt på kvälle natt man knappt har hunnit se han någonting. Men idag är jag hemma till klockan 3 iaf (tog bara 8år+ att få till det). K ligger och sover och jag har inte hjärtat att väcka honom, han ser så gullig ut där han ligger och sover. Han behöver sin sömn iom att han fick en "present" från jobbet igår då de ringde och informerade honom om beordrad övertid till veckan (första veckan han jobbar eftre semestern), vilken underbar present. Men han fick ju sig en fin "present" från Blizzard som gav honom en nyckel till betan på Wotlk (lite avis är jag allt).

Iaf jag kanske skulle ta och göra någonting vettigt, som att duscha... klä på mig och fundera på vad jag ska ta med mig till jobbet så att jag inte glömmer någonting iom att jag inte kommer komma hem förrän vid 16.00 imorgon




Glömde nästan bort, hade tänkt tipsa om tre böcker jag har läst av Nora Roberts som jag tyckte väldigt mycket om.



Om man vill läsa böcker som följer en historia som bär inslag av en annan värld där det blandas in magi onda vs. det goda så ska man absolut läsa dem. Detta är en triologi som börjar med Nyckeln till Ljuset -> Nyckeln till sanningen -> Nyckeln till mod. Jag hittade den första boken av en slump när jag var och handlade böcker (som vanligt på akademibokhandeln) och de har sina eviga ta fyra betala för tre och jag hittade ingen skräck som jag ville ha så då slumpade jag ner Nyckeln till Ljuset och hoppades på det bästa... jag kan säga att jag inte blev besviken. Nu när jag tänker tillbaka så är det ofta så jag får tag på mina lite lugnare, romantiska, humoristiska böcker när jag inte hittar någon bok ur den vanliga genren jag läser. Sen kommer många av böckerna jag läser från jobbet där det är personalen som har lämnat böcker så det finns för alla smaker om man säger så :)

I brist på annat (när jag ändå är igång) kan jag tipsa om lite författare som jag fastnat för de senaste åren när jag började avvika lite från Fantasy som var den genren jag mest spenderade tid i under mina år i Kalix.

  • Michael Connelly (en av USA's största Kriminalförfattare nu för tiden) - Han har skrivit en herrans massa böcker som handlar om Harry Bosh och hur han löser olika mord. De är spännande, de får en att rysa, jag älskar Connellys böcker. Jag hittade honom som så många andra av en slump när jag handlade böcker och plockade ner fyra böcker på gott och ont av honom och jag blev inte besviken.
  • Lee Child (Engelsman och en suverän Thrillerförfattare - Har skrivit böcker om Jack Reacher som fångade mitt intresse och höll det vid liv. Jag har köpt alla böcker jag har kommit över av denna författare men tyvärr hade de bara tre där jag bor men jag har planer på att beställa hem från nätet vid tillfälle. Böckerna är spännande, de drar med en in och man njuter av alla sidor och när man väl kommer till slutet så önskar man (eller iaf jag) att boken aldrig hade tagit slut.
  • Henning Mankell - Jag var inte en stor fan av herr Mankell innan jag hamnde i en bok med Kurt Wallander (när jag var på besök i Lund för en herrans massa år sedan) och blev fast, jag har läst alla böcker jag har kommit över av Mankell som handlar om just Kurt Wallander men någongång måste det roliga ta slut och akademibokhandeln här har tyvärr ingen jag inte har läst.
  • Clive Cussler ( är känd världen över som mästaren på äventyr) - Han är mannen bakom boken som sedan blev film Sahara. Det är nästan som att läsa om Indiana Jones fast det utspelar sig i en lite annorlunda miljö där NUMA (Nationella byrån för undervattens- och marinarbete) är med. Det som är bra med böckerna är att de är spännane, de håller en på halster och jag som är riktigt intresserad av historia får historiska vyer hela tiden iom att Cussler är suverän på att väva in Historia där man kan få läsa om allt från Vikingarna till något Krig långt tillbaka i tiden.
Det får nog räcka med dessa författare idag för nu ska jag göra det jag skrev att jag skulle göra för ungefär 40 min sedan.. jag ska duscha, klä på mig, packa och käka någonting :) Ha en fortsatt trevlig dag.

Avslutar denna blogg med en av de första låtar som jag kopplade till K.



"Restless - Within Temptation"

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0