Let it rain....



Allt man ser här idag är regn, regn och åter regn. Jag vaknade mitt i natten av att det regnade och jag älskar verkligen när det regnar och jag får sitta inomhus eller ligga i sängen etc. Men i mitt sömniga tillstånd så tänkte jag att det var kanon att det regnade så att jag skulle sova extra gott resten av natten... tror ni att det hade slutat regna när jag vaknade? Icke sa Nicke det öste ner och jag lyckades hitta en regnkappa som gick hela vägen till mina knän men när jag sen kom till jobbet så vad jag dyngsur från knän och neråt. L som jobbade såg inte heller ut att gilla regnet iom att vi har handling på måndagar och förra måndagen när jag handlade regnade det också.. .som tur var hade hon bilen i Torsvik så hon gick och hämtade den också drog vi till HH och shoppade loss. Regnet höll i sig hela dagen så det blev ingen prommis med M sen vid 14 blev det uppehåll en stund och började regna tills jag skulle gå hem...

Sen jag kom hem har jag mest slappat, har suttit och spelat Parfia med lite trevligt folk och bara "varit". Nu ska jag ta tag i soffan och skruva isär den gamla o bygga ihop den nya. Imorgon mot kvällen kommer Bror hit och tar den gamla soffan till soptippen så jag slipper ha den stående i sovrummet på obestämd tid YAY!! Hade inte kunnat lösa sig bättre än vad det har gjort nu så tack älskade pappa för att du ordnar och donar trots det långa avståndet :)

Hinner inte skriva så mycket mer om jag ska bli klar med sofforna innan det är dags att krypa ner i sängen med "Livlös" av Mark Billingham, har hunnit läsa lite mer än halva boken och längtar hela tiden tillbaka till den. .sen såg jag idag att jag hade fått ett mail från adlibris att mina Billingham böcker skickades idag så om jag har tur kommer de hit imorgon :D Då har jag ytterligare två böcker att sjunka in i + tre böcker som L har lämnat på jobbet åt mig *glad*

Ps. Bilden hittades på www.google.com vid bildsök på "Regn" Ds,

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0