It can't rain all the time.....

Jag verkligen hatar att gå till tandläkaren som jag skrev tidigare idag, nu ogillar jag det mycket mer! Har suttit och "oroat" mig för att jag ska gå till den där himla skiten i flera dagar nu, sen den dagen jag fick ett mail efter min ombokning där det stod: "hej tiden den 18/8 avbokad ny tid 22/8 1450" . Iaf har jobbat som en galning hela veckan och sen efter att ha jobbat natt skyndade jag mig hem för att hinna sova lite innan jag skulle iväg till tandläkaren till ingen nytta. Nej nej nej, jag kom fram till Folktandvården vid 14.45 och gick direkt till receptionen och anmälde mig sen satte vi (K var också med för vi skulle gå och käka efteråt) oss i väntrummet, klockan tickade klockan blev 14.50 -> 14.55 -> 15.00 ->15.05 ber damen som jobbar i receptionen mig att komma dit (tänkte att hon skulle be om ursäkt för att tandhygenisten är försenad, men jag har alltid fått vänta på henne minst 10 minuter när jag varit där innan) och tar mina uppgifter eftersom hon inte kan hitta min tid! Efter att ha tagit mitt personnr säger hon: "Du har inte tid förrän den 22/9" jag blev så fruktansvärt less. Här har jag stressat upp mig för att den muppen som skickat in om min nya tid inte brytt sig om att se till att hon har skrivit rätt månad.. hade det inte varit för tidbyte så hade jag måsta ta ledigt från jobbet för att ens kunna komma dit den dagen. Sen frågar damen om jag kan tänka mig att vänta i 30 minuter till för kan jag få komma til en annan och ta bort min tandsten. Jag sa NEJ tack och gick därifrån. Sen när vi satt och åt lunch/middag så kunde jag inte riktigt njuta av maten för jag satt och irriterade mig på att de inte ens kan skriva rätt datum på en sån sak som är viktig och där folk kan behöva ta ledigt för att kunna ta sig dit!

Haha, mitt i allt mitt gormande över Folktandvården så ringer hemtelefonen och jag svarar. I luren är A från jobbet som undrar hur jag har det, min första tanke är: Oh no, har någon blivit sjuk så hon tänker fråga om jag kan jobba under helgen men icke sa nicke. A frågar mig om jag vill jobba hela Sep också hos dem för han som skulle börja jobba är sjukskriven hela Sep också och sen vet man ju inte om han kan börja jobba när det blir Okt heller. Jag tackar glatt JA och vet inte riktigt vad jag ska göra, jag vill bara krama hela världen och skrika ut min lycka över att jag har en sån tur!!!!!!! Så nu mina damer och herrar har fröken A jobb under hela Sep också och det är en sån lättnad att jag inte nästan inte kan beskriva det med ord :) Jag vågar inte hoppas på att jag kommer få jobba ännu längre men en månad till är bättre än ingenting och det gör otroligt mycket för självförtroendet ska jag säga.

Nu ska jag gå och fira med min nya kärlek Herr Billingham och ev. ta mig en liten tupplur när jag börjar känna mig sömning.



"It can't rain all the time - Jane Siberry"

En låt som alltid betytt mycket för mig, jag älskar den och jag älskar filmen den är med i. Det var den första låten jag dansade tillsammans med K till på Kajutan, det är en låt jag både gråtit, skrattat och älskat till. Om du läser detta herr Woosley, så njut av den så som jag gör när jag hör den ;)

Kommentarer
Postat av: Erika

sv: aa, det var mysigt även om det haglade och blixtrade... :P

2008-08-22 @ 19:52:10
URL: http://enerikaz.blogg.se/
Postat av: Woosley

Det är klart att jag njuter av den! :) Men till skillnad från dig så har jag nog iofs mest ångestfyllda minnen till den låten... men, den betyder så mycket never the less. :)

2008-08-23 @ 17:21:25

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0