Festen som ingen kommer ihåg ^^


Lyckades inte få till en enda "osuddig" bild, kameran var svår att hålla stadig :o


Jösses Amalia vilken kväll! Den startade med att jag, K, Dl och A gick ut på kina för att äta lite middag. Den inplanerade rätten blev det dock inte utan jag föll för frestelsen och åt grillat fläsk med jordnötssås *nom nom*. När vi kom hem till oss så åkte alkoholen fram direkt och lite senare började folk droppa in. Jag kan erkänna att när det sista paret dök in till oss så var jag egentligen färdig för kvällen när det gäller alkohol men blev det så? Icke sa nicke... jag körde all in!

Vinet, spriten och ölen flödade. K sprang ständigt omkring och fyllde på folks glas, samtidigt som han fnissade och sa: "jag ska supa er alla under bordet". Lyckades han? Lite iaf, golvet är klibbigt, min mobil badade i en grogg på TV-bänken, ett par snubblade och ramlade ihop i en hög, min ena skinka är röd och Dl började prata om ampere och annat elektriskt.



Jag vet inte vem som var mest full, flaskan eller fotografen.

Hur vet man att festen börjar spåra ur lite? Hos oss är det svårt att se eftersom folk är samma som de är när de är nyktra.. MEN om det hade varit en outsider hade de blivit förvånad över hur pass mycket vi delar med oss till varandra om både de ena och det andra. Eftersom det denna gången var ett par med som inte varit med på en rejäl fest med oss innan så blev det självklart "Jag har aldrig" på tapeten, där folk drog de mest bisarra påståenden och att se att folk drack till det ibland gjorde inte saken mindre "intressant".

Vid klockan 2.30 var alla färdiga för kvällen, vissa var det även innan ^^. Jag är inte avundsjuk på de som fick promenera hem för jag vet då att om det hade varit jag och K som hade gått hem så hade jag fått lämna honom efter vägen. När jag kom in i sovrummet när alla gått så låg K som ett X över hela sängen. Jag bad honom snällt att flytta på sig, fick jag något svar? Nej! Jag fick be honom snällt och sen blev jag arg och sen blev jag ännu argare. Han mumlade: "Men kan man då aldrig få sova i fred i detta hus" också satt han sina glasögon på sin sänghalva. Efter mycket gnat fick jag honom att flytta sig 1dm, då tappade jag mitt tålamod och tog spjärn mot brudkistan i sovrummet och började försöka rulla honom över till hans sida. Jag har flyttat många pensionärer i sängar i mitt liv men aldrig har då någon varit lika svår som K. Efter att jag rullat honom fram o tillbaka för att kunna få honom över så vaknade han till och hjälpte till själv. Väl i sängen somnade jag som en bebis.

Det luktar fest hemma hos oss. Sovrummet vill jag inte gå in i, vardagsrummet börjar få en lukt som man kan andas i men köket.. alla dessa 2000 flaskor som står på bänken. Min mage är inte riktigt i form så jag vill inte börja plocka i dem, risken finns att jag skulle få ett illamående som heter duga.

Det finns fler kort från festandet hemma hos oss... däremot kommer jag inte lägga upp dem här, brukar inte lägga upp bilder på familj och vänner.. enda undantaget är min syrras bebis (vem kan säga nej till en bebis), mina kusiner och de som inte finns i livet något mer. Men ni som känner mig vet ju ändå hur vi alla ser ut och vem vet.. kanske att jag en dag skapar en privat blogg med lösen så att jag kan dela med mig av sånt som jag inte skulle göra här.

Summan av helgen: Det var otroligt roligt och jag hoppas att det inte dröjer allt för länge till nästa tillfälle. *Kram* ♥

Kommentarer
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Ha ha ha .... fniss.... jag kan se dig framför mig puttandes på din karl i sängen.... det måste sett rätt kul ut ;) Synd att man inte orkar bära eller lyfta dem ibland, fast att de gör det med oss. Fusk :)



Kram Carro

2009-11-16 @ 19:13:38
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com
Postat av: Martina

En sån fest var LÄÄÄÄÄÄÄÄNGE sen jag var på. Nu vart jag sugen på lite röj! =)

2009-11-16 @ 20:42:47
URL: http://mimicsliv.blogspot.com

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0