It's a long road


Jag är trött och slut. Jag tror att jag är på väg att bli sjuk, huvudet har varit tungt och mitt ena öga rinner konstant. Det enda som fattas nu är feber och hosta, jag har inte tid att bli sjuk! På torsdag kommer min kära syster hit med sin make, den äldsta dottern och lillan. Behöver jag säga att jag längtar till de kommer hit? Jag har inte träffat dem sen i April och småttingar växer så otroligt fort. På fredag drar min syster, maken och bebisen till Sundsvall för att vara med på något möte, de kommer tillbaka till mig på lördag och E kommer stanna hos mig hela tiden. Det kommer bli en spännande helg när E och E kommer få möta varandra för första och förmodligen sista gången.

 

Planer inför helgen:

  • Ta med flickorna på Technichus
  • En tur till badhuset och några rundor på stan
  • Taccos till middag på fredag
  • En passande film till kvällen och någonting gott att knapra på

 

..... jag tror nog att vi kommer hitta på bra mycket mer saker än det, men det är bra att ha några punkter så man inte står där med två uttråkade tjejer.

 

 

Under helgen har jag inte hunnit med så mycket saker. Fredagen försvann och på lördag var jag ute med K på stan, han shoppade tre par byxor och två tröjor (kors i taket). Jag hann bara se att han provade kläderna och sen fick jag springa till jobbet. Det första jag gjorde när jag hade lite tid över på jobbet var att förbereda inför deras middag som de skulle få på Söndag, det blev en kycklingpaj som är otroligt god och samtidigt som pajen bakades passade jag på att städa personalbostaden. När allt var klart på jobbet så satt jag i soffan och "nickade" till framför Robinson, detta var en riktigt dålig sak eftersom jag sen inte kunde somna när jag skulle lägga mig. Efter lunchen på söndag gick jag och en av de boenden ut och tittade på julskyltningen, såg att de hade ett bra erbjudande på kattsaker så jag köpte 10kg kattsand, 1,5kg torrfoder och 4 påsar blötmat för 199kr (bara kattsanden brukar kosta det om inte mer). Det var inte allt för mycket att se på stan men ändå så var det folk överallt, jag kände mig som en sardin i en sardinburk (väl inpackad).

 

När jag kom hem från jobbet så möttes jag av en överraskning! Lägenheten var nystädad och K stod och lagade mat som var riktigt god. Han hade hittat ett recept på nätet som han sedan improviserade från så det blev fläskfilé med baccon, purjo, creme fraiche etc inbakat i smördeg så det blev som lite större piroger. Hade det funnits någonting kvar så hade jag tagit en bild bara för att ha bevis att han minsann kan när han vill :P

 

Annars så är det lugna puckar här hemma. Har fått en till remiss hemskickad så nu får jag sitta och oroa mig inför nästa besök på Sjukhuset (igen). Alla dessa remisser som kommer åt höger och vänster, det känns som att jag inte gör någonting annat än att vara på sjukhuset och ta prover o.s.v. Det ska bli så skönt den dagen jag kan slappna av och inte behöver sitta och vänta på allt.

 

Ha en trevlig kväll alla ♥


Kommentarer
Postat av: Carro

Hoppas för Guds skull att du inte blir sjuk! Inte om du ska ha sådana där roliga planer för dig till helgen. Du får se till att vila mycket och kurera dig dagarna innan, så kommer det säkert gå tillbaka. :)



Mysigt med skyltsöndag! Jag ides aldrig åka ner på stan då, Eric satt och pluggade till sin tenta som han har idag och jag hade ingen större lust att åka och förnöja mig på egen hand. =P



Synd att det inte blev någon bild på middagen, det lät väldigt gott. Tvivlar inte på att han faktiskt kan när han vill, han brås väl på far sin. ;)



Förstår att det måste kännas rörigt med remisserna, men det är ju ändå skönt att allt kommit igång nu.



Många kramar till dig!!

2009-12-01 @ 08:05:31
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Hoppas att du inte blir sjuk! Eller känns det som det? Det är ju ingen höjdare - jag tycker att man är sååå trött nu för tiden - det är ju ingen sol eller ljust ute nån gång nästan :(



Kram C

2009-12-01 @ 23:59:08
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0