Ny vecka, nya tag


Mer bilder finns på bilddagboken

Här här det varit tyst ett tag.
Jag har inte haft någon lust att skriva och absolut ingen lust att dela med mig av alla saker till främlingar. Ibland har jag inga problem att ni får veta både det ena och det andra, men detta mina vänner.. detta får ni inte veta idag. Inte ens alla mina vänner vet det, mycket för att de inte brytt sig om att fråga och har för mycket med sitt eget.. men så kan det vara.. Alla kan inte alltid vara där för alla, tyvärr.

Förra helgen gick riktigt fint. E var hos oss och dagarna bara susade förbi. Fredagen sprang vi runt på lite affärer för att hitta lite saker som hon hade. Lördagen var vi iväg på en marknad och efter det drog vi till Birsta med Dl och A (Ja, K kom också med!). Mina fötter bad mig sätta en kula i huvudet, jösses det finns så mycket affärer och alla hemska klädaffärer / sko / smyckes. Varför kan jag inte bara vara en "vanlig" tjej och ha samma intressen som dem?! Visst jag kan gå in i sådana affärer men jag är väldigt fort ute, att springa runt och prova och dona är inte riktigt min grej. När jag ser en sak som fångar mitt intresse så provar jag det helt enkelt och sen är det bra med det, går jag in på en sådan affär så är det för att jag behöver en specifik sak, annars håller jag mig borta.




Trots alla 2000 olika "tjejaffärer" så var dagen bra. Jag fyndade lite saker som jag har varit ute efter och K köpte sig en vinterjacka och lite annat smått och gott. Han köpte även Wii Resort och en ny lampa till TV-bänken eftersom den vi hade innan var med om en olycka sist E var hos oss. Själv handlade jag ett "Fia med Knuff" med snapsglas till, jag ser fram emot en chans att pröva det. Kvällen avslutades framför Robinson (är ni förvånade?) tillsammans med lite popkorn och pepsi max. *Nöjd*





Söndagen var en riktig "slappardag". Dl kom på besök och han och K lirade Wii resort hela dagen och halva kvällen. Jag och E tog det lugnt, hon satt lite på msn och jag läste en bok och tog en ofrivillig tupplur. Regnet var en ständig kompanjon under hela söndagen så vi kom oss aldrig ut på något utöver hundens promenader. Istället för att ränna omkring utomhus så passade vi på att tvätta lite och jag fastnade med ett korsord (pensionärsvarning på mig). Kvällen avslutade jag och E med en film och sen gick hon och sussade.

Till helgen ska jag jobba igen. Det var ett tag sen jag var där så det ska bli riktigt roligt.  Jag hoppas att jag kommer få en chans att titta på Robinson så jag önskar mig en lugn lördag på jobbet :) Man kan säga att veckan har sprungit förbi och nästa helg kommer E hit igen, detta blir hennes sista helg hos oss innan jullovet.

Dags att ordna middagen. K ligger på soffan och slappar framför Simpsons tillsammans med (o)djuren. Jag vill också krypa ner i soffan med en filt och bara flyta iväg till drömmarnas värld. Hade inte J kommit hit på sin lunch så hade jag haft middagen färdigt nu.. det var dock trevligt med lite sällskap och jag passade på att tömma diskmaskinen under hennes besök. Men men, less talk mer action.

Ps. Vi kikade på New Moon i tisdags och jag måste rekommendera dem. Jag älskar Twilight serien och jag lääängtar till nästa film kommer ut... så ni som funderat på att se den, vad väntar ni på?! Ds.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det verkar som att helgen ändå har varit rätt lyckad hos dig :) Jag var och såg New Moon i lördags, så jag håller med om att den är se värd :)

2009-11-26 @ 21:47:39
URL: http://sosterlund.blogg.se/
Postat av: kim

jasså nw moon var bra! :) har hört många som blivit besvikna :)

2009-11-28 @ 12:19:50
URL: http://kiimpah.blogg.se/
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Det känns som att jag är den enda i hela Sverige som inte testat på Wii :) Haha.



Den där ljuslyktan är jättefin, såg den på Ikea härom dagen! Har en vit och en svart i hallen. Mysigt!



Hoppas att ni har en mysig första advent!

Kramar Carro

2009-11-29 @ 10:47:07
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0