Onsdag



Hittade en gammal bild som jag fotade på sängen. Jag blir så sugen på att krypa ner och läsa en bok när jag ser just denna. Tyvärr är det längesen jag blev färdig med Charlaine Harris böcker och sängen har just nu varken lakan, örngott eller påslakan. Jag klev upp för en timme sen och startade tvättmaskinen så nu ska den stå och arbeta i några timmar eftersom jag ställde in torktumling så att det blir skåptorrt. Förstår ni hur härligt det är att kunna dra igång maskinen och sen ställa in så det blir torrt också? Speciellt när man renbäddar och har blivit förälskad i ett visst påslakansset som man vill ha igen.

Jag måste ringa hyresvärden vid tillfälle. Igår när jag låg i sängen och skulle sova och det blåste rejält ute så kände jag hur kalla vindar tog sig in i sovrummet via fönstret som inte är öppet. Idag är jag snuvig som få och blir riktigt irriterad när jag stängt fönstret för att jag verkligen inte vill bli sjuk nu när mamma och pappa kommer.

Fick en avi med posten igår och jösses vad jag blev glad. Mina mattor har kommit, helt perfekt att de hann komma innan allt börjar här hemma. Först var jag lite osäker på om de skulle hinna och funderade på om jag skulle måsta palla mig till Birsta men vilken tur jag hade. Man kan allt lita på Ellos att de är snabba med att skicka ut sakerna (om de finns på lager), det är inte som när jag beställer böcker (som de har inne) och likförbannat får man vänta i 2veckor.

Jag borde gå på affären. Har massor av saker som jag behöver handla inför att mamma och pappa kommer. Behöver handla hem frukostsaker för även om jag är dålig på att äta något utöver ev. ett glas med yoghurt så äter mina föräldrar det. Ska även handla hem lite frukt eftesom min mamma älskar frukt, kaffe måste även köpas och lite annat smått och gott. Nu är frågan om jag ska vänta tills K kommer hem också går vi och handlar tillsammans eller om jag ska betala allt själv (som vanligt).

Slut på allt svammel för idag. Ska se om jag får i mig lite lunch och sen ska jag ta det ytterst lugnt framför någon serie så att jag känner mig utvilad innan "helvetet" startar. Storstädning är bra att göra men ack så tråkigt och K blir alltid som en solstråle när det vankas städning en specifik dag som han inte kan bestämma att det inte ska bli på.

Trevlig dag på er ♥

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0