Shout, shout let it all out..

Jag är en ganska enkel person och väldigt rak på sak, om jag tycker att folk gör fel så säger jag det likväl som jag väntar mig att mina "vänner" ska göra det samma.  Saker som jag har problem med är bla:

  • Dubbelbokning av saker och sen inte ens ha vett att be om ursäkt eller någonting. Visst, man kan glömma bort saker även om man vet att det är superviktigt för andra, men man kan samtidigt erkänna sitt misstag och säga till.
  • Ta beslut för andra, alla är vuxna och jag tycker att alla ska ha rätt att bestämma själv vad de vill eller inte, även om man tror sig vara 100% säker så kanske det inte alltid är så, hellre fråga en gång för mycket än en gång för lite.
  • Låtsas som att allt är frid och fröjd, alla är vuxna och ska kunna prata. Att sticka huvudet under sanden hjälper ingen!
  • Vill man veta någonting, gå till personen i fråga.. det finns inget jag ogillar mer är när folk frågar andra om det är något som rör mig, vill jag berätta så gör jag det och fråga då hellre mig än någon annan som vet men kanske inte har koll på om jag vill att det ska ut eller inte, eller om jag kanske vill berätta det själv.
Sen finns det säkert mer saker som jag inte kommer på just nu, men summan är att alla kan göra fel men man ska även vara vuxen nog att stå för det och kunna be om ursäkt och inte via omvägar. Har varken tid eller lust att bråka med folk men jag föredrar att rensa luften. Livet är för kort för att sitta och trycka på alla saker. Jag vet att en annan också har problem med detta men som inte verkar våga ta det med mig, men det kanske ändras.. vem vet.

Kommentarer
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Jag håller HELT och HÅLLET med dig!



Rakhet och ärlighet är något som jag uppskattar mycket istället för att gå runt allting och inte våga stå för vad man tycker och tänker :)



Mår DU bra annars?!



Kram Carro

2009-11-02 @ 20:40:33
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0