Ny vecka, nya tag.



Igår när jag traskade till jobbet vid 8.30 passade jag på att stanna och fota en liten bild för att se hur det blir i dagsljus! Jag måste säga att mobilen fotar helt OK om man jämför med min förra.. nu måste jag bara lära mig hur man gör alla "specialare".

Idag när jag kom hem så jobbade de för fullt med badrummet, just nu sätts gipsplattor upp på väggarna och golvet är färdigbyggt (tror jag). Träffade mattläggaren idag och pratade med honom om golvet, det blev inte det vi hade tänkt för han sa en smart sak som jag självklart inte hade tänkt på :) Sen tipsade han om styrkan på färgen också så jag tror det kommer bli fint. Jag litar på honom och som hans mamma sa: Han brukar vara ärlig och komma med bra tips. Sen har ju han sett golven på riktigt när de ligger där på ett stort golv och vi har ju bara sett en liten bit av det.

Jag hoppas att plattorna åker upp snabbt så att de kan komma och ordna allt så att han kan börja tapetsera där inne, jag vill ha mitt badrum klart! Jag längtar otroligt mycket tills jag får hänga upp draperiet och lägga ut mattan och ordna med allt det andra. När allt är klart ska jag ge mig ut på stan och leta upp någon snygg ljuslykta som man kan ha där inne också ska vi köpa ett skåp som man kan sätta handdukar och allat annat som hör till badrummet i. Skåpet kommer nog få vänta till mamma och pappa kommer (om de kommer) för vi kommer behöva en bil till det.



D
et känns att hösten är på väg till oss, luften känns annorlunda. Men jag gillar hösten, alla vackra färger och de svarta nätterna kommer som en välsignelse efter alla ljusa nätter som gör att jag sover dåligt. Nu börjar perioden då alla ljus kommer fram och vattenkokaren kommer få användas mer regelbundet till té :)

Gillar ni hösten? Jag kommer ihåg när jag var liten och satt hemma hos farmor och farfar. Vi hade en massa schabloner, potatisar, färger, blad och allt annat också "dottade" vi på tyger. Jag gjorde allt från höstdukar till påsktavlor. Både jag och min syster älskade att göra sånt och hon den rackarn såg till så hon fick allt av farmor så att hon kan göra det hemma!

Dags att fundera på om jag ska se på True Blood nu eller om jag ska sitta och suga på "karamellen". Detta är sista avsnittet för denna säsong och jag vill inte att det ska ta slut redan =( Annars kan jag alltid titta på "Män som hatar kvinnor" om nu inte K vill se den med mig ikväll.

Trevlig dag på er alla där ute

Kommentarer
Postat av: ☆ HOCKEYSAMBON ☆

Tyckte den var helt okey, hade lite svårt i att komma in i handlingen bara.

2009-09-14 @ 14:18:55
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: ☆ HOCKEYSAMBON ☆

Ja fast det är väl kanske för att bor man i södra sverige åker man mest runt i södra sverige. Och då får man inte så stor koll på norra sverige.

2009-09-15 @ 12:29:04
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: ☆ HOCKEYSAMBON ☆

Ja, fast man läser väl mest om länder där och inte städer i sverige.

2009-09-15 @ 18:50:04
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: Anna

Mobilen verkar toppen! :)

2009-09-15 @ 23:35:20

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0