Städa bör man annars dör man....



En lampa har kommit på plats i köket, eftersom jag fortfarande inte använder den nya telefonen (det är en lång historia) så får ni stå ut med shitty bilder ett tag till ok? Det är nästan svårt att se hur lampan ser ut, allt blir bara ljust men det är Ikeas lampor vid namn "knubbig" som har svart motiv på sig. Inhandlade även en likadan till fönstret men den har jag inte fått på plats.



K
ommer ni ihåg hur mycket jag har gnällt om förrådet och klädkammaren o.s.v.? Nu är det äntligen gjort, vi är inte färdiga, allt har inte kommit på plats men vi är på väg. I detta rummet kunde man inte öppna dörren innan utan att bli attackerad av random saker som kom flygandes på en från överallt. Planen är att vi ska rensa lite till och sen kommer det bli ett skafferi där vi har lite maskiner o.s.v. Som ni ser just nu så är det bara äggkokaren, smörgåsgrillen och "assistenten" icke att förglömma fotbadet som står i fönstret :)

Detta är klädkammaren eller lite av den iaf, fick inte med både botten och toppen. Men här kan man se hyllorna!!! och man kan tom titta in i den. Tidigare var allt jag såg ett berg bestående av ett bord, hundtransporten, extra täcken, kuddar, en lampa o.s.v. Här kommer vi  sätta in lite handdukar också kommer våra resväskor få bo här inne också. Eller så kanske vi har tvättkorgarna här inne, vi har inte bestämt oss än.


Idag har jag äntligen fått dammsuga igen, som ni minns gick "huvudet" sönder under veckan som var.. perfekt tillfälle att göra det när vi har hantverkare, elektriker o.s.v. springandes in och ut. De som jobbar här tar ju inte direkt av sig sina skor så det blir fruktansvärt skitigt, mattorna kommer gråta! I hallen satt de ett papper precis utanför badrummet men vad hände med resten då? De går med sina skitiga skor genom köket och hallen! Har räddat en stor matta men den i köket vill jag ha kvar för annars kommer Mirre dra med sig hela H-sand in.


Ni skulle se hur sovrummet ser ut, ack ack. Imorgon blir det till att rensa där, sätta inalla saker som ska in i förrådet, klädkammaren och garderoben. Jag längtar inte, verkligen inte. Oj oj oj, jag glömde nästan! Vet ni hur mycket vi kastade?! Det fyllde ett släp + flaket på svärföräldrarnas pickup! Det blev fullt! Kastade säkert 6 säckar med bara täcken, kuddar, överkast, kläder o.s.v. Vi hade 8 stycken papperssäckar också på det och sen var det mattor, bord, stolar, speglar, madrasser, sänggavel, sänbord o.s.v. Vi sprang, sprang och sprang.. trodde aldrig det skulle ta slut. Det finns säkert mer att kasta om jag tittar lite mer noggrant i högen i sovrummet men jag hade varken tid eller ork! Imorgon ska jag packa ihop gardinerna som vi har haft och bära dem till jobbet, de får ta dem de vill ha och resten kan de kasta.


Det var säkert fler saker jag tänkte skriva men mitt huvud är alldeles tomt just nu. Därför lägger jag ner för idag och ska planera in en dusch hos grannen, känner mig som att jag sprungit ett maraton idag. Sen ska jag sätta en bjällra på hunden för han hade blivit glömd i den andra lägenheten, han gick med K när han gick på toaletten och sen drog K till Coop. Mirre blev dock kvar inne i lägenheten för han var inte vid dörren (som han alltid är) när K skulle gå så han tänkte inte ens på det. Gissa om Mirage var lycklig när vi hittade honom där efter lite letande?!


Kommentarer
Postat av: Linda

Vilken skillnad det vart, och riktigt snyggt oxå!!

2009-09-07 @ 00:06:08
URL: http://storstrumpa.blogg.se/
Postat av: Hallonmamma

fy fan.. det här med att städa alltså! not my coup of tea. Men det är tyvärr ett måste. Städade hela lägenheten från topp till tå i lördags. Redan igår såg den ut som ett bombnedslag igen. En viss Kayleen är en riktig liten stökare.

2009-09-07 @ 14:05:06
URL: http://hallonmamma.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0