Hej

Jag känner mig trött idag (igen), trots detta har jag varit ute och ranat två gånger! Första gången var jag till en av mina chefer med ett papper, andra gången var jag och handlade "Det" och köpte mig lunch (blev en tonfisksmörgås från subway). Just nu vet jag inte vad jag ska göra, det lutar åt en väldigt lugn dag och kväll med mycket té och serier!

Tidigare funderade jag på att köpa nya glasögon mot slutet av Nov men efter att ha lagt in räkningarna som dras den 29:e också adderat på julklapparna som fattas (syster, farmor och mamma) och en resa upp till Norrbotten på det med hyrbil och hela baletten så får nog glasögonen vänta till jag kommer hem från Kalix, om nu inte någon god fé kommer förbi och viftar med sitt spö också finns det ett par nya glasögon framför mig. Orsaken till att jag började tänka på nya glasögon är när jag tar på mig de jag har och inser att jag inte ser så skarpt med dem som jag brukade, sen tänker jag tillbaka när jag köpte dem och inser att de köpte jag fösta gången P var uppe i Härnösand och hälsade på J och det må vara några år sedan. Om man tänker positivt så har jag ju något att se fram emot, alltid roligt att köpa nya glasögon (kanske inte) när man betalar för ett par och får två, på "min tid" så var det då inte så och bara det visar på hur längesen det var jag egentligen köpte glasögon, tror K har hunnit med att köpa minst 3 par sen jag köpte mina! Men mina kära vänner, nästa år kommer jag se smart ut, S-M-A-R-T eller var det S-M-R-T om man är en ogre!

Nu ska jag gå till sängen och se om jag vågar läsa lite ur Det, risken finns att jag får en hjärtinfarkt eller så kommer K hitta mig darrandes i ett hörn samtidigt som jag pekar mot ett avlopp. Jag tror boken kommer skrämma ihjäl mig!

Kommentarer
Postat av: Nilla

haha oj, det är många är sen det. Är ju åtminstone 5 år sen då jag snart bott här uppe i snart 6 år :p

Fast jag ska inte säga nåt. Jag behöver med nya. Men får se efter tisdagen hur ekonomin kommer bli.



För antingen får pappa hjälpa till ekonomiskt med räkningarna eller så får han pröjsa till glasögon åt mig. Dom har ju synundersökningar för 1 spänn nu på specsavers(eller hur dom stavas) så funtar på att knata dit och boka. men har ju problem med vänsterögat så vette fan om det är stor ide iof att punga ut nya. Men får nog fråga dom.

2010-11-18 @ 14:01:50
URL: http://nillas.blogg.se/
Postat av: therese

den boken är underbar... har läst den flera gånger även lyssnat den som ljudbok...den blir läskigare när någon läser upp den.. =.

2010-11-18 @ 17:31:47
URL: http://tesse208.blogspot.com/
Postat av: Nilla

hehe tack. Men den där headern slängde jag ihop på kanske 10 min bara för att få en ny som passade in med texten bättre. Den julaktiga saken jag ska lägga in sen tog väl si så där 1½ ungefär så länge jag inte blev störd eller att jag tappar suget när jag gör nåt. Men det är kul speciellt när man har bilder och mängder med scrapbookprylar :p

2010-11-19 @ 00:54:31
URL: http://nillas.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0