"Ingen har talat om för mig att känslan av sorg var så lik känslan av fruktan" / C.S. Lewis

"De enda som pratar i sömnen är de som inte kan hålla käften och de som har något viktigt att säga" sa de i en film jag såg igår... själv pratar jag i sömnen, undra vilken kategori jag tillhör ;)

Idag kommer jag inte skriva någonting om vad som har skett sen sist utan jag kommer bara skriva om tre filmer som vi har kikat på och sen kommer resten imorgon eller på måndag (när jag kommer ihåg).




Var ute efter en skräckfilm men eftersom det ytterst sällan skapas någon som lämnar en känsla av att man har sett ett mästerverk så plockades denna från den allt för tomma hyllan av nyheter med något inslag av skräck. Framsidan var kanske inte allt för lovande och baksidan lämnade en liten "hint" om vad som komma skulle. Som skräckfilm så misslyckades den fatalt med överaskningsmomenten och "blodigheten" när jag ser en film liknande dessa vill jag sitta och darra och dra upp fötterna under mig i soffan för att jag inte vill ha dem i närheten av golvet där det "kan finnas hemskheter under soffan". Vill man se en film tillhörande C-klassen eller kankske D så ska man absolut hyra denna. Jag tycker däremot att det var som att torka sig i röven med pengar d.v.s. ett himla slöseri.



Vad kan man säga om den... hmmm, den är inget mästerverk den heller tråkigt nog. Jag är en sucker för vampyrfilmer och känner alltid ett "tvång" av att hyra dem när jag ser att e har kommit ut men blir oftast riktigt besviken. Om man jämför den med Hack så är denna värd en Oscar men om man bara ser på filmen rätt och slätt så är det en vampyrfilm som man hade kunnat önska sig lite mer av. Den funkar som underhållning, den är dock varken skrämmande eller en "aha-upplevelse". Gillar man vampyrfilmer slinker den nog ner, dock ingen film du kommer minnas om några år och tänka: Just tusan den filmen vill jag se igen.



Jag och American Pie... efter att ha sett den första har jag alltid lyckats se uppföljarna också. Humorn i filmerna tilltalar min lite barnsligare sida och jag kommer på mig själv med att sitta och fnissa och ibland nästan gapskratta åt vissa scener, uttalanden etc. Många av mina vänner här klarar tyvärr inte av "pinsamma" filmer som de burlar säga men jag tycker att de är underhållande och kan lätt spendera en kväll vid en film som denna.

Summa: Av de tre filmerna så var det komedin som vann och det händer inte allt för ofta när jag ser på film (det får ni tolka som ni vill).

Sist men inte minst:



Mark Billingham gjorde mig inte besviken, ibland kan man ha för höga förväntningar när man har läst en bok av en författare som man uppfattar som suverän.. men han vet vad han gör, behöver inte säga så mycket mer än det. Känner mig lite slö så jag skriver inte så mycket mer om boken utan är någon intresserad kan de fråga eller slå upp om boken på www.adlibris.se.


Veckans tips om man gillar att leka med sin mobiltelefon: www.zedge.net där finns teman, ringsignaler etc etc jag har fastnat där igår och jag kommer fastna där igen bland alla låtar och bilder :)

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0