"Kärlekens smärta är långt ljuvare än alla andra nöjen." / John Dryden

Då är man tillbaka här och skriver efter några dagars ledighet :) Imorgon börjar jag jobba igen och "tidigt" måste kliva upp klockan 7, kommer känna mig som ett vrak.. går allt för snabbt att vänja sig att kunna kliva upp runt klockan 11. Nya saker på jobbet imorgon också, ska tvätta med en vilket jag aldrig gjort tidigare också har ju två av dem semester nu så det kommer gå efter helgtider (tur man har mobilen att ställa så den larmar lite innan varje sak man ska göra). Får hoppas att den som gjorde matlistan igår skrev något enkelt till imorgon och på onsdag då det är jag som står för matlagningen till deras lunch/middag.

Helgen har varit helt ok, har fått gjort lite nyttigheter bla rensat upp i köket så att det känns nästan lite tomt, tur man har stereon som spelar musik eller så är radion på där inne. Men det blev helt OK, nu vågar man släppa in folk där igen ^^ Utöver köket har jag inte gjort många knop i lägenheten.. eller just det, städade badrummet också + dammsög o skurade hela lägenheten... men inget rensande inte.

På lördagen fick jag besök av J och J, vi såg på "I am Legend" och svamlade på lite, tyvärr var J tvungen att åka tidigt till Sundsvall för att hämta upp sin flickvän som varit och sett på bio, men bättre än ingenting.. right? Hann även med ett skönt skummbad i lördags, riktigt längesen jag badade.. det är sååå avslappnadne och skönt, men som vanligt lyckas jag stanna i lite för länge när jag väl kommer mig för att inte kliva upp efter 5 minuter så jag såg självklart ut som ett russin.

Under söndagen hann jag med att läsa lite i min bok och bara "vara". Idag tog jag mig en sovmorgon, läste några sidor i min bok som jag försöker spara på iom att jag inte har någon annan som jag inte har läst hemma. Mamma och pappa ringde och pratade lite, de höll på att fixa till stugan och målade om på utsidan och altanen. Tydligen hade min syster fått ett riktigt kap, en soffa (3-4 sits) och två fotöljer med höga ryggstöd oanvända för 1500kr av en lärarkollega till henne (vissa har tur) och de funderade på att åka söderut och hälsa på mig, självklart kommer de komma ner när jag jobbar helg om de kommer *typiskt*. Däremot sa inte mor och far någonting om att de ska komma och hälsa på, hade hoppats att de kommer ner innan K's pappa åker ut till sjöss igen... antar att det kommer fler tillfällen om de inte kommer just nu.

Men men, nu har jag suttit här och svamlat igen, dags att krypa ner i sängen, ställa väckaren och försöka sova lite så att jag inte är allt för förvirrad imorgon när jag jobbar.



Min examensbukett som jag fick av släkten, inte ofta man får så fina blommor..
tänk vad man kan hitta många gamla minnen bara man letar
i olika kataloger på datorn :)




Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0