"Vänskap är kärlek utan vingar" / Lord Byron

Tillbaka på jobbet igen :) Började klockan 15.00 och har hunnit med att laga till middagen till idag och lunchen som blir imorgon iom att det inte fanns tillräckligt i frysen (den som handlade och skrev matlistan hade glömt att se så att allt finns och när jag kommer till jobbet kan inte jag springa och handla direkt utan det skulle den som eg. ska laga maten ha gjort) men ingen skada skedd :) Har även plockat ut ur frysen det som ska lagas till middag imorgon iom att det måste stå och tina och hålla på en stund... det blir ris och kyckling med sötsursås och extra wookgrönsaker i iom att en önskade sig det. Utöver att jag har hunnit laga middagen osv så har jag dammsugit och dammtorkat i hela lägenheten så det enda som är kvar är att skura och rengöra toalettstolen + tvättstället och det tar inte allt för lång tid.. eg. brukar man städa lägenheten på söndagmorgon men eftersom jag hade tid över och inget bättre för mig så gör jag det nu istället så man inte behöver stressa imorgon när man är nyvaken utan kan dona på i lugn och ro.

J med familj kommer inte idag eftersom att A hade åkt på samma som J har så han orkade inte resa ida, men han hade sagt att imorgon ska de komma ner.. men vi får väl se hur det blir med den saken. På ett sätt är det ju suveränt att de inte kommer idag iom att jag inte hade hunnit träffa dem någoting eftersom de skulle åka ner till Karlstad direkt imorgon och jag jobbar till klockan 16.00, men samtidigt är det inte allt för roligt för stackars A som är sjuk... och alla vet ju hur ynkliga killar brukar bli när de är förkylda ;) *bring on the flames*

Men men, dags att ta på sig lite vanliga kläder ist för det jag städat i så att man ser ordentlig ut när hon som ska äta kommer ner hit till 16.15. Får se om jag hinner skriva någonting mer idag eller om jag fastnar i en riktigt bra bok som jag läser här på jobbet: " I valet och Kvalet av Jane Green"


Det är en underhållande lite komediaktig bok som handlar om en kvinnas funderingar runt drömmannen, hur han ska vara som och sen hennes dragning till två karlar som är raka mostatsen till varandra. Hon har en dröm om en man som ska vara rik etc Hon börjar dejta en spännande och underbar kille (som förövrigt är suverän i sängen och får henne att må bra och ha roligt) MEN som går på a-kassa och skriver på en roman som aldrig blir utgiven.. men sen säger han att han inte är redo för ett förhållande (till hennes lättnad och förtvivelse för hon vill ha honom men ändå inte) och hon börjar gå ut med en berömd person (han är usel i sängen och behandlar henne mer som en "sak") med massor av pengar men ack så tråkig personlighet. Boken cirkulerar kring hennes funderingar runt detta och hur ett förhållande ska vara.
Det är kanske inte en bok som lämnar dig med tusen och en tankar, men den håller dig sysselsatt om du vill ha en stund för dig själv där du kan slappna av och bara "vara" :)

Jag får passa upp innan min blogg blir en som bara handlar om olika böcker - kan iof inte hjälpa att jag älskar böcker och läser nästan allt jag kommer åt.
Hoppas alla får en trevlig lördag och att Härnösansborna får en trevlig parkfest som jag förövrigt är glad att slippa.. var nog svårt att somna natten som var p.g.a. alla fulla ungdomar som var utanför fönstret och kräktes o.s.v jag bara skakade på skallen.. kanske håller jag på att bli gammal.....

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0