"De höga klackarna uppfanns av en kvinna som blev kysst på pannan." / Christopher Morley

Nu sitter jag här igen, vaknade alldeles för tidigt med tanke på att jag ska jobba natt och somnade lite väl sent igår.
Men vad kan man göra när man vaknar upp pigg som en mört och verkligen inte kan fortsätta att sova? Hoppas att jag kommer mig upp lika lätt imorgon när jag ska kliva upp klockan 6.00.

Hittade lite bilder från sommaren 2007 i Kalix på stugan, synd att jag inte hade mobilen jag har idag med tanke på vilken kass kvalité det är på bilderna med den jag fotade med.. märkte först när jag kom hem att jag tagit de minsta bilderna man kunde ta också.. men man ser ändå vad det är för någonting :) Vem hade kunnat tro att grunden jag var och tittade på för X-antal år sen med min syster skulle växa upp och bli detta? Jag kan så väl komma ihåg när bygget satte igång, jag var så lycklig att vi skulle få en egen stuga... alla som arbetade där, pappa, morfar och älskade farfar etc. Jag var så stolt när stugan var färdig och det kändes underbart att sova där själv, kolsvart på nätterna och tystnaden. Fönstren man kan se på den tredje bilden där uppe tillhörde rummet som jag kallade "mitt". Otroligt mycket arbete men resultatet blev helt underbart. När jag ser bilderna på stugan kommer jag att tänka på när jag och L var ute i stugan och åkte iväg en sväng med båten... det hade blivit lite mörkt ute och vi såg att det rörde sig någonting stort i vattnet.. första saken Anna kläcker ur sig: "Är det en haj" som ett skämt men ack ack, det var en älg som var ute och simmade :D Sen turerna med älskade vännerna U, L, L, P, och W när vi snöbadade varandra, åkte skoter som förövrigt hade trasigt lyse så vi fick köra med ficklampa och musiken som spelades på mamma och pappas antika lp-spelare på övervåningen. Turen tillsammans med C och W när det blev otroligt mycket lera när vi sov över där och knappt kom oss iväg med bilen som hade fastnat... haha, vilka minnen..







K drog igång Laptopen inne i sovrummet och slog på en film med Mark Wallberg.. som vanligt så lyckades f röken A placera sig alldeles för bekvämt och K råkades klia mig på ryggen lite för bra.. .tog inte mer än 20 minuter så sov jag som en stock och K puttade på mig och frågade om jag inte skulle ta och lägga mig på min sida av sängen istället för hans (vi hade laptopen på hans sängbord). Ska försöka se klart den idag även om K sa att den inte var speciellt bra, men det jag såg var tillräckligt bra för mig.. sen vet man aldrig om filmen som så många andra lyckas med mot slutet att de spårar ur så totalt att man bara vill gråta.


Nu börjar det bli dags för mig att besöka duschen och se så att jag har allt jag behöver när jag ska fara till jobbet. Kommer jobba lite längre än vanligt under veckan efter att ha jobbat natten (utöver helger och måndagar då det är veckohandling) så jag kommer inte hem förrän klockan 12.00 imorgon.. måste mao ta med mig både till middag idag och till lunch imorgon. Imorgon när jag kommer mig hem så har jag ledig till på fredag morgon då det bär av till jobbet mellan 8-17.00 innan jag går på inför helgen på lördag kl 15.00... med min otur så jobbar jag när vi har Parkfesten här i stan men när det var fest i Sundsvall som jag absolut inte har något intresse av att gå på så var jag ledig!

Yay, mitt paket med sakerna som jag beställde har kommit =) Hinner dock inte hämta ut sakerna idag (hämtas tidigast 15/7 kl 16.00) men imorgon när jag slutar är det ingenting som stoppar mig :) Kommer bli sååå fint i sovrummet och riktigt bra planerat, mamma och pappa får sova i nya sängkläder när de kommer och hälsar på oss nästa helg :)
Har förövrigt möblerat om i sovrummet igen så nu står sängen där den hamnade när vi flyttade in i lägenheten 2003, blev helt ok men iom att vi inte har några rullgardiner något mer så måste jag verkligen åka till Jysk och handla mig något att hänga upp i fönstret så att man slipper den värsta solen... annars kommer gardinerna vara sönderblekta på nolltid.


Kommentarer
Postat av: Linda

Vilka minnen man har från den stugan oj oj. MÅNGA fina minnen :D Jo marknaden blir det skoj att gå på :) Var som sagt bra många år sedan jag var där jag oxå ;) KRAM

2008-07-15 @ 13:36:47
URL: http://storstrumpa.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0