"Är det delfiner i tonfiskburkar..."

.....det är ett av det uttalanden jag hörde när jag var i Stockholm som kommer följa med mig in i framtiden, först stod jag bara där med "hakan nere vid knäna" och sen tänkte jag: "Äh, hon skojjar....:" och sen: "WTF hon är seriös och tror att det är så....".... hehe... .mkt ska man vara med om innan öronen stänger av sig.

Iaf så är det ett bra tag sen jag uppdaterade, mycket hamnade undan iom att jag varit sjuk och då inte haft någon energi att lägga ner till att skriva, sen jobbade jag en natt och var till tandläkaren och sen blev det en resa till Stockholm. Besöket hos tandläkaren gick relativt smärtfritt... men som vanligt fick jag vänta innan jag fick komma in... hade en tid klockan 10.00 exakt kl 10 kommer hon springande till mig och säger: "Jag är försenad, är det OK för dig att vänta 15min?" inte mycket man kan svara på det så jag fick snällt sitta på en oskön stol och vänta på att hon blev färdig med den hon höll på med innan. När jag väl kom in så började hon plocka tandsten och det var inte alls mycket om man tittar på det hon fick ta bort när jag inte hade varit där på 10år. Vi kom överens om att boka tid ungefär var 10e månad eftersom jag har en tendens att få tandsten i nederkäken på insidan som är lite irriterande att få bort. Jag var inne hos henne i 25min och då sa hon att hon skyndade sig för att hinna klar så att man inte ska behöva boka en ny tid för att ta det sista.. frågan är hur lång tid har man inbokad när man går till en tandhygenist för att ta tandsten etc? Jag tycker personligen att 25min verkar vara lite väl kort tid med tanke på den summa man ändå betalar till dem (ska allt ta reda på det vid tillfälle).

I torsdags satte jag mig på bussen och åkte ner till Stockholm, jag måste erkänna att jag hade helt glömt bort vilken helvetes resa det är att sitta på en buss så länge. Självklart bestämde sig min mp3-spelare för att sluta spela musik och visa film halvvägs..... blev inte lite irriterad på den och satt och funderade på när jag skulle kunna ta mig till Sundsvall för att byta ut den IGEN!  När jag väl kom hem till P så bestämde den sig för att börja fungera igen och har spelat på klockrent sen dess. Nu har jag irriterande "små gluggar" i nederkäken och min tunga är konstant där vilket har resulterat i att jag börjar få ont i tungan och kommer förmodligen snart lyckas få ett litet sår av de lite vassa kanterna iom att jag omedvetet pressar/drar den över stället. Måste hitta någonting att sätta där tills det lugnat ner sig, annars kommer jag blir olycklig.

En summering av helgen var att den var helt underbar. Jag blir som vanligt trött som jag vet inte vad när jag reser (måste vara luften och tryckskillnader etc) utöver att jag även denna gången hade en förkylning (som vägrar lämna mig) i kroppen. Har hunnit se på intressanta filmer vissa som jag sovit mig genom slutet och andra som jag lyckats hålla mig vaken som jag lika gärna hade kunnat missa :) Maten var som vanligt kanon, jag fullkomligt älskar "Spanjorens" mat nere i Kista centrum. Lyckades även prova på mat från den Grekiska shoppen och det var riktigt gott, lite salt på klyftpotatisen så hade det varit kanon :) Även Husmanskost hann jag prova på, en riktigt äcklig äppelpaj tillsammans med det dyraste Isté jag har smakat (29kr för ett glas) och en underbar mjukglass (aldrig i hela mitt liv smakat en som var som den).... Sen att spendera helgen med en kanon kille är inte helt fel det heller :) Tror dock att han blev lite less efter ett tag när jag tvingade honom att ringa till Myrorna så han blir av med lite saker som han inte skulle ha kvar och fick honom att ordna sig lite utrymme i ett skåp för sina torrvaror etc. Men men, det är sånt som händer ;)

När jag väl kom mig till lägenheten i söndags så var jag färdig-fikad. Ringde ner till P för att säga att jag kommit hem och sen hände det inte så mycket mer än att jag gick till sängen för att sova. Resten av veckan eller det som har hunnit gå av den har varit lugn, har en dyngsrytm på andra sidan Atlanten och har hunnit läsa lite böcker. Ska vid tillfälle ta tag i lite städning men det får allt vänta lite :)

Det enda tråkiga med min resa till Stockholm var att en nära vän inte var där just under helgen utan han jobbade i Marocko denna veckan så jag hann inte se honom alls... har inte träffat honom på flera år och saknaden finns där.

En sista sak, någon dataexpert som läser min blogg? Min dator har börjat hänga sig slumpmässigt utan orsak och det enda jag kan göra är att starta om den. Kylningen är OK, alla drivrutiner är uppdaterade, Minnet är kollat, uppdaterade min BIOS igår etc. Ibland stänger den ner sig 4 gånger på några minuter och ibland fungerar den i 10h utan problem.... Vore tacksam för tips och tricks :)

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0