And she "dings" again....

(Bilden fyndades på Google under sökord: Pain).

Jag har ont i magen. Varje gång det sker förbannar man att man är kvinna och jag vill personligen avlägsna mina äggstockar! Om det finns någon som är intresserad av att få ett par - Let me know. Det känns som att man slösar bort en massa energi på att gå runt och ha ont och känna sig som ett klumpigt monster. Killar kan säga: Ååååå, stackars dig.. det blir nog bättre snart o.s.v. Men FAN de skulle allt prova på att gå runt själv med en värk i magen som denna och den går inte direkt över på några minuter, timmar utan det är DAGAR. Den som uppfann att kvinnorna ska ha denna förbannelse borde ha kommit på något åt männen också... de får "the easy way"... Kvinnorna bär på barnen i magen, sväller upp, vissa får problem med både det ena och det andra medan de bara är med under själva skapandes stund som många människor njuter av... efter det går karlarna bara där och ser på när kvinnan går genom allt som avslutas med en förlossning som inte är en walk in the park (för många iaf). Hur rättvist är det på en skala från 1-10? -12 och det är ett minus för varje månad/år man går med den hemska värken!!

........ svårt att upptäcka att mina hormoner springer runt i kroppen nu och gör mig till en bråkstake. Det "bästa" är att jag genom alla år har blivit bättre och bättre på att kontrollera mitt humör dessa tider. Förr i tiden kunde jag bita skallen om någon frågade något korkat etc. Men nu är jag "mogen" och "vuxen" och kan lägga lite band på mig + att jag brukar förvarna att det är något på G ;)

I
af, nu är det lördag och jag sitter på jobbet. Gick på i Torsdags för att jobba en natt och sen skulle jag och L åka till Birsta på em för att handla lite på Ikea etc. Jag verkligen älskar att åka med L till Ikea, det känns som på gamla tider då man bara sitter och smågnabbas och har en trevlig tid, jag har verkligen saknat att kunna umgås med honom när jag vill.... iof kan jag inte det nu heller men vi träffas iaf oftare än en gång om året eller något liknande och det är underbart. MEN igår kunde jag inte åka till Birsta utan när jag hade varit hemma cirka 1h från jobbet så ringer L (en jag jobbar med) och säger att Å blivit dunderförkyld och att hon inte kan komma och jobba sin natt +dag som kommer direkt efter. Först sa jag: Har du provat ringa M etc? M hade inte svarat i telefonen, hon sa att hon kunde ringa I-L och fråga henne. Jag försökte med både det ena och det andra: 1. Jag kan jobba bara natten och sluta imorgon kl 9 eller 2. Jag kan jobba på Lördag d.v.s. komma in klockan 8-17.00. När vi hade lagt på telefonen och L sagt att hon skulle ringa I-L så kom mitt dåliga samvete upp för om hon inte får tag på någon kommer hon få jobba konstant from Fre kl 15.00 (då hon började) till Söndag kl 17.00! Det tog cirka 2 minuter innan jag ringde upp och sa att jag kan komma in och arbeta vilket resulterar i att jag sitter på jobbet och kommer vara här till klockan 17 idag. Även fast jag har varit här sen Torsdag kl 15 utöver några få timmar då jag var hemma och duschade, packade, käkade o.s.v. så har tiden rusat på. Det är tom riktigt skönt att vara på jobbet så jag inte kan gå och irritera mig mer på K än jag redan gör utan här får jag vara ensam och bara "vara". Summan av det hela: Jag är lite ledsen över att jag inte kom mig iväg med L som planerat iom att jag varit så glad att vi ska iväg... samtidigt är det skönt att jobba och få lite lugn och ro i kroppen en tid som denna.

H
mmm, det blev en lite längre blogg än jag hade tänkt mig (Shit happens and then you die). Dags att börja jobba lite mer nu och sen måste jag gå till affären och inhandla lite saker som de ska få till middag idag, det blir lax +potatis & grönsaker.

S
ist men inte minst:

GRATTIS Syster på 36års dagen, hoppas du får en underbar dag :)




Kommentarer
Postat av: Linda

Tack ;) Jo, men vi har ju alltid haft väldig lik smak vad gäller färger och annat grejjs till hemmet ;) BRA SMAK helt enkelt ;)

2008-11-29 @ 16:53:36
URL: http://storstrumpa.blogg.se/
Postat av: Nilla

Killar gnäller om hur det är att var förkyld så tycker dom att dom har samma som vi under denna tid. Eller ja dom tycker dom har det värre när dom är förkylda.



Tomtar och sånt orkar fan inte jag sätta upp heller. jag sätter bara upp julgardiner i köket och stjärnor/stakarna och mina röda stora bollar från ikea sen är det klart :p

2008-12-01 @ 10:59:55
URL: http://nillas.blogg.se/
Postat av: Nilla

Om du menar utredningen så inte ett dugg. Fick hem papprena igår som jag läste. Vet varför med nu varför jag måste genomgå en utredning till... Min förbannade "husläkare" har skrivit fina anteckningar i min journal den jävla nöten.

2008-12-03 @ 03:28:47
URL: http://nillas.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0