Just another Tuesday

Vaknade tidigt idag av att K låg och rosslade i sängen, hans förkylning gar verkligen speedat på så idag låter han som att han är dödssjuk. Idag när han vaknade ringde han till sin chef för att sjukanmäla sig och nu ringde hon för några minuter sedan och lämnade ett nummer till PREVIA för att han måste sjukanmäla sig där också och mitt i samtalet kläcker hon ur sig: "Men du låter också förkyld" och banne mig hon har rätt... verkar som att fröken A också håller på att bli krasslig!

Lyckades få i mig lite frukost idag, hårdbröd med ost och lite O'Boy till det. Jag var riktigt pigg innan jag åt men nu har min vän matkoman kommit på besök och jag skulle göra vad som helst för att få sova lite. Har en bok i sovrummet som lockar mig också, antar att jag får ställa väckarklockan innan jag börjar läsa för annars finns det en risk att jag smiter in i drömmarnas värld tillsammans med boken.

Jag är fortfarande uppe bland molnen efter läkarbesöket igår, det känns som att jag drömmer och jag måste nypa mig i armen då och då för att se att jag verkligen är vaken. Salvan däremot som jag fick till mina öron är ingen höjdare iom att det brukar vandra från öronen och sen upp i nacken. Alla som känner mig vet att mitt hår är inte som en liten by i norrland med några få invånare utan jag har MASSOR av hår på huvudet. Tänk själv hur lätt det skulle vara att få in lite salva på just den fläcken när du först ska genom en barriär som aldrig tar slut. Well, bara att göra det bästa av situationen och hoppas att jag lyckas träffa lite iaf, men detta är inte alls i närheten av medicinen jag hade innan som hjälpte mig på nolltid, ok att det gjorde ont så ögonen började rinna varje gång jag fick använda den men det tog bort problemen.

Avslutar dagens bloggande med en bild på hur K kommer se ut när jag kommer hem från jobbet idag :o Hoppas att alla får en trevlig dag.




Kommentarer
Postat av: Linda

Kanske nåt flytande för hårbotten skulle funka bättre, det minns jag att jag hade under en period då jag hade klåda där :)

2008-10-14 @ 12:17:21
URL: http://storstrumpa.blogg.se/
Postat av: Vickanen

Hejsan damen taclför kommentarer i min blogg :) nu e jag här och klottrar, har vart så dum och glömt att lägga till din blogg i favoriter :) kramizzz

2008-10-14 @ 14:01:30
URL: http://vickanen.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0