Monday again, give the weekend back!



Satt i soffan och mitt i allt kom en akut-saknad över mig, en saknad efter min farmor. Det var så längesen jag träffade henne, tiden springer iväg så fort att man inte hinner med men när vi pratade i telefon igår så sa hon: "Anna  jag saknar dig så mycket, det är ju nästan 1,5år sen vi sågs och varje dag hoppas jag att jag ska få se dig igen." Det gjorde ont i mig att jag inte hinner träffa henne oftare än vad det blir och när jag sa åt henne att jag inte kommer hem till jul så hörde jag hur luften gick ur henne =( Jag är verkligen glad att jag får jobba och känner inte att jag kan tacka nej när de frågar iom att jag både behöver pengarna och timmarna jag får från att jobba... men jag vill verkligen träffa farmor. Får se hur det blir till Nyår om alla har hunnit skaffa andra planer får jag helt enkelt hyra en bil och köra upp till släkten, ska bli roligt att se hur J har förändrats sen sist och att få se farmor och bara vara med henne.

Dagen känns som att den kryper fram, har hunnit börja läsa: "Solstorm" och betalat räkningarna eller "satt in dem för betalning" eftersom de inte dras förrän imorgon. Lyckades se Days of our Lives och lite på Oprah tillsammans med djuren som låg och sov bredvid varandra.

I morgon kommer det en herre för att hjälpa oss med avloppet i badrummet, hoppas verkligen att han får till det för jag är så förbaskat less på att alltid få stå och duscha med vatten upp till fotlederna / att det rinner ut vatten från avloppet ut på golvet och det eviga rensande av gallret / skurande av golvet etc. Han sa att han skulle komma till "kaffet" för mig är det vid klockan 7-8.00 om man är van att jobba inom vården då de alltid tar en kaffe innan de börjar jobba men för honom var det vid 9.30... ska iof inte klaga, jag får sova lite längre.....

Nu ska jag sätta mig framför tv'n och se klart på Oprah och sen ska jag bara vänta på att L kommer. Jag och L ska idag åka till Birsta för att besöka Ikea, MM och Biltema (om jag minns rätt). Det ska bli riktigt roligt, jag trivs så otroligt bra tillsammans med L och känner mig lugn och avslappnad.. han är en person som verkligen kan få bort min rastlöshet. <3

Vaya con dios

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0