Say bye bye to the weekend =(

SÖNDAG

Det har inte hunnit hända allt för mycket idag, vaknade klockan 10.00 och lyssnade på "Svart Fjäril" igen som har kommit igång och blivit spännande. Jag verkligen gillar att lyssna på den via spelaren men det känns som att det kommer ta en herrans massa tid innan jag får lyssnat färdigt på den iom att jag blir så sömnig när jag bara ligger ner och blundar tillsammans med en röst i mina öron som pratar lugnt och behagligt. MEN jag ska verkligen försöka att lyssna på den och inte falla för frestelsen att köpa den så att jag kommer mig genom den fortare.

Min mage börjar säga att det är dags för lunch, K sitter redan och äter Enchilladas och doften som kommer hit är alldeles för förförande för att jag ska kunna motstå den. Som tur är så finns det inte så mycket mer att skriva om denna dag eftersom den bara har börjat.



Jaha, då sitter man här igen och dagen är nästan slut. Har hunnit käka middag så nu är jag minsann mätt och belåten, stripsskruvarna var riktigt goda som jag handlade på OBS. Men efter maten så kommer den eviga matkoma så nu börjar jag känna mig slö, slapp och tömsig.

Dl och Anna kom förbi en sväng idag och pratade lite och provade på Mario Kart, jösses vad jag suger på det spelet.. inte lätt att vara Anna alltid :o men övning ger färdighet eller vad säger man? Försökter för 100:e gången få K att bränna ut gamla 8-bitars spel till mig så att jag kan sjunka in i Zelda igen och Link ev. lite Mario också. Har varit lite rastlös och hoppar mellan spelet, tv'n, ljudböcker hela tiden.

Well, ska ta och terra P lite nu och se om jag sen vaknar till liv och får något vettigt gjort innan jag ska gå och duscha och göra mig klar för natten, börjar klockan 8 imorgon *ryser*. Hoppas att filmen jag har beställt och böckerna kommer komma nu under veckan så jag har något att läsa, nackdelen är att när jag hittar en serie jag vill läsa så gör jag ingenting annat än läser timme ut och timme in. Jag borde lära mig att spara på "godiset" så att jag kan sjunka in i dem under en längre tid ist för att sträckläsa allt. Men men, ljudboken jag lyssnar på verkar lovande och om den håller hela vägen så ska jag nog kolla upp den författaren nästa månad och köpa lite böcker av henne. Böcker är en dyr hobby men jösses de är nog de enda sakerna som kan få mig att slappna av och ta bort lite av min inre rastlöshet som brukar bli värre under hösten.



Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0