Segt Internet!

Jag har under en längre tid varit missnöjd med "speeden" på vårat Internet och det har verkligen inte märkts någon skillnad till det bättre när vi ökade på det till 12-24mbit från att ha haft 8. Idag gick jag in på www.bredbandskollen.se för att se hur vårat ligger till.

Skicka --->  0,57 Mbit/sek
Ta emot --> 5,96Mbit/sek

... och genom att ha satt in att man har en 12-24mbit lina så är resultatet dåligt. Ingen större överaskning iom att det verkligen märks att vi inte har det vi betalar för. K kommer m.a.o. få ringa till Telia och prata med dem. Det ska verkligen inte vara så att man betalar för en högre hastighet och har sämre resultat än vad man hade innan man bytte till ett snabbare.


En liten uppdatering, K har ringt till Telia och pratat med dem för när han gjorde alla tester som man ska göra på rätt sätt så visade det att vi låg på 5,96Mbit. När han fick prata med en kille där så visar det sig att avtalet jag tecknade med dem inte existerade någonstans. Avtalet innebar att vi fick prova på 12-24Mbit för 279kr i 6 månader och sen skulle det stiga till 300 något om vi ville behålla det men vi tänkte gå tillbaka till 8Mbit och då betala 279kr för det (fortfarande mkt billigare än det vi hade innan). Det fanns ingenstans någon uppgift om att jag hade pratat med dem eller att de har skickat ut något modem till oss, men här står ett modem och vi har hela tiden suttit med samma gamla vanliga som för övrigt var sämre för att det var något konstigt med stationen som skulle ordnas den 31/10. Det känns bra att Telia som går ut med att de är så stabila, har funnits längst på marknaden etc etc inte ens för anteckningar över saker de gör. Roligt att få betala mer än vad man egentligen ska göra för att folk inte sköter sitt jobb.

TELIA får inte många plus hos oss och hade vi haft något annat alternativ hade jag tagit bort dem för att de gör såhär.

Nu sitter jag här och uppdaterar utan Internet för nu ska allt startas om o.s.v. och K sa att om vi har otur så kommer inte nätet komma igång ikväll om de har gjort något fel. Det skulle inte förvåna mig om det hände, inte direkt så att vi är kända för att inte få strul när det kommer till Internet och Datorer!

Annars så har dagen varit lugn och behaglig, vaknade upp efter att ha sovit tillräckligt länge utan störnings moment, drog på mig kläderna och gick på en promenad med M som idag var om möjligt ännu segare än igår när vi gick på morgonen. Det märks att han börjar bli gammal stackarn, inte samma fart som det var på honom när han flyttade till oss i Sep 2002. Ju äldre han blir desto grinigare blir han när man kommer åt honom när han ligger i sängen och om han får bestämma så ska han ligga precis hur han vill även om det innebär att matte och husse får ligga som muppar i sängen. En sak som glädjer mig är att M och L kommer så pass bra överens att jag tom har sett dem ligga och sova bredvid varandra i sängen :) L blir bara mer och mer social när det kommer till sovrummet, från början sov hon på en stol eller på golvet men nu vaknar jag titt som tätt av att hon ligger och sover på min kudde.

Dags att gå till köket och fortsätta med middagen som blev lite försenad. Jag somnade som en stock på soffan när K började mäta upp vårat Internet och vaknade när han satt i support med de på Telia.....

Kommentarer
Postat av: Nilla

Jag är då inte förvånad när det gäller felia och deras strul. Haft dom förut med och ni borde ha begärt kompensation eller dyl av dom.

Kommer nog aldrig flytta härifrån för vill absolut inte ha felia igen :p Tror jag blivit besatt av att ha bbb :D Pappa har ju med skiten(felia) så det funka ju såååå bra när man va nere.NOT. Telia i ett nötskal :D

2008-10-23 @ 09:58:15
URL: http://nillas.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0