Warning!!

Jag är så  LESS! Ibland känns det verlkigen som att jag är ensamstående med ett Hotell där jag tar han om allt efter gästerna som varit och bott här. Att dag ut och dag in gå och plocka upp efter någon annan, att släpa på dammsugaren, trasor och att fylla diskmaskinen/plocka ur den, hänga upp tvätt och vika den. Idag fick jag verkligen nog och det var längesen jag var så förbannad som jag blev idag när jag började rensa i garderoberna i hallen för att göra plats för alla nya sängkläder och handdukar vilket resulterade i att det blev x-antal påsar med sängkläder etc som vi aldrig kommer använda igen. Efter att ha stått och rensat, vikt, torkat i jag vet inte hur länge så var det bara att börja gå ner till soprummet med lass efter lass samtidigt som jag osade av ilska. K satt vid sin dator och vägrade totalt lyssna när jag bad om hjälp, det är inte bara han som är förkyld här och oavsett om man är sjuk eller inte så måste man rensa och städa, för här kommer ingen mamma komma och ordna allt!! Nu har jag iaf full kontroll i garderoberna var allt finns, sängen är renbäddad, tvätten hänger på tork, ena fönstret i sovrummet släpper in fräsch luft, disken är spårlöst borta (eller inne i skåpet) och golven är rena. Mattorna som K sa att han hade dammsugit är numer svarta som de ska vara inte fulla av päls och något konstigt rött ludd som jag inte alls vet var det kommer ifrån. Kattens låda är ren, toaletten och tvättstället skiner och jag är helt slut. Det jävliga är att även om allt det där är klart så behöver jag fortfarande skura alla golv och dammsuga lite mer i sovrummet nu när all tvätt är i tvättkorgen/ på torkställningen eller i maskinen men jag orkar verkligen inte idag.

Det som räddade dagen var att jag ringde L och fick lite distans till städningen och min ilska för när jag pratar med henne så rinner den sakta men säkert av mig. Nu känner jag mig lite mer lugn och harmonisk men rastlösheten är kvar för även om jag inte orkar göra klart allt just nu så hänger det som ett regnmoln över mig och det kommer inte försvinna.

Resten av dagen ska jag ta det lugnt och bara känna lugnet. Allt vad skurmoppar, dammsugare etc ska inte få förstöra resten av min lediga dag. Jag hoppas verkligen att alla andra har haft en "roligare" dag än mig.

Kommentarer
Postat av: Vickanen

krama om

2008-10-16 @ 09:54:59
URL: http://vickanen.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0