Weekend lovely weekend how I've missed thee...



Helg ljuva helg. Äntligen fredag, veckan har varit riktigt lång nästan för lång. Det är inte så att jag inte trivs att jobba men förra helgen var så underbar att jag har gått och längtat efter denna och förhoppningsvis blir den lika bra som den som var innan om inte bättre. Det enda negativa med fredagar är att det är den dagen jag brukar städa och jag kan säga att det verkligen behövs här. Inte så att det är kaos men dammsugaren måste fram, kläder ska vikas och bäras till garderoben och golvet måste svabbas *sucka*. Vissa gånger så vill jag bara gå ut ur lägenheten och vara borta några timmar och när jag kommer hem så ska den vara skinande ren, tänk om det skulle fungera så?

Idag ska jag mest troligt med L till Birsta, ska inhandla en mp3 spelare  också två lampor till vardagsrummet. Som det är nu så har vi två lampor med en skärm gjord av ett material som innebär att om de ramlar i golvet är sannolikheten otroligt hög att de går sönder. Förra veckan när vi var i Birsta såg jag två snygga lampor på HEMTEX där skärmen var gjord av tyg = det passar utmärkt i ett fönster där fröken Lova brukar härja runt. Men om vi åker idag eller imorgon får vi se för Anna och Dl skulle ha främmande på middag idag och vi hade tänkt spela Wii med dem och L under helgen. Får se vad L säger om han har tid imorgon istället eller om vi ska åka idag och bara umgås han och jag ikväll. Ibland kan det vara svårt att få ihop kalendern speciellt när både jag och K jobbar olika helger och L som är lärare kan ha mycket under helgerna iom att det inte är ett jobb man bara lämnar på sitt skrivbord när man går hem för helgen.

Fröken L är otroligt gosig idag och gör allt hon kan för att jag ska gosa med henne istället för att skriva här, just nu ligger hon och pressar sin nos mot min handled och "trampar"  mot min med frambenen och rör sina bakben samtidigt så tangentbordet åker iväg hela tiden. Hon är för gosig, men jag har verkligen inte tid att sitta och gosa med henne just nu utan jag måste få lägenheten färdig så att jag kan hoppa in i duschen och sen ska jag fira att städningen är färdig med en kopp Rabarbergrädd.

Back to work eller dags att städa..




Kommentarer
Postat av: AlexandraBlomberg

Gud så söt kattbild ;P

2008-10-03 @ 21:15:06
URL: http://celzx.blogg.se/
Postat av: Alina

Trevlig helg!! :)

2008-10-03 @ 21:21:20
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: AlexandraBlomberg

Okeej, men den blir nog att se nån gång i helgen tror jag =)

2008-10-04 @ 16:13:59
URL: http://celzx.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0