*Glad*

Äntligen har vaktmästaren varit här och hängt upp stången i badrummet. Tyvärr hängde han inte upp de små krokarna och jag når knappt dit, att jag sen avskyr att stå på stolar etc gör inte saken lättare. Men det är bara att bita ihop och klättra upp på stolen så att jag får duscha innan jag går till jobbet. Det kommer bli spännande att få se hur mattorna passar in i badrummet, de har legat i hallen sen jag köpte dem.

Idag är det natt som gäller, åker till jobbet så jag är där runt 14:45 och kommer hem imorgon vid klockan 12 beroende på hur länge mötet med chefen är. Jag älskar att jobba nätter nu när det är mörkt ute, ska komma ihåg att packa ner boken jag håller på att läsa just nu. Jag har läst över halva boken men känner inte att jag har kommit in i den, jag vet inte alls vad det är för boken är intressant men den kan inte få mig fast. Kanske är det språket att det inte riktigt tilltalar mig.. vete tusan. Vi får väl se, kanske blir den bättre och att de knyter ihop säcken på ett sätt som kommer få mig att minnas boken... som det är nu så skulle jag knappt kunna berätta vad den handlar om utöver det som står på baksidan och det är riktigt illa.

Annars så har min vecka varit lugn eller vecka och vecka, min måndag var helt ok. Jobbade mellan 8-17 och sen när jag kom hem lagade jag lite middag (kyckling-kassler som jag lindade smördeg runt och ris) och sen avslutade jag med att se Robin of Sherwood två avsnitt. Det är riktigt roligt att sitta och titta på den serien för den drar fram så mycket minnen från Kalix när jag och syster gick och hyrde film tillsammans och sen satt och såg på dem. Jag kommer ihåg mer än vad jag trodde att jag skulle göra, tyvärr var jag lite trött igår när jag såg sista avsnittet att jag började somna hela tiden så det finns en stor risk för att jag bör se om just det avsnittet. När jag och J brukade hyra Robin of Sherwood fanns det dock inte ute så många avsnitt som jag har på dvd, jag har för mig att vi såg tre filmer och jag har 10h material just nu och ska mot slutet av månaden beställa säsong 3 så att jag har alla som har kom mit ut ev. alla som har gjorts.

Nu när jag tittar på bilden så förstår jag varför J var så förtjust i Michael Praed, han och hennes make hade på den tiden samma frilla och båda är mörkhåriga och hade liknande kroppsbyggnad :)

Ajajdå, nu ringer väckarklockan för att påminna mig att det är dags att börja göra mig klar inför jobbet med dusch, lunch, kläder och middag till att äta där.  Tänkte i mitt stilla sinne att jag skulle kunna skriva lite mer men ack ack vad den skriker!









Kommentarer
Postat av: Diddi

hej. tack för kommentaren. använder aldrig den bloggen längre. för mycket strul på blogg.se så jag bytte till blogspot.com istället.. men tack för kommentaren!

2008-09-09 @ 15:48:32
URL: http://gilraenpalantir.blogspot.com/
Postat av: Malin

Ojoj, den serien skulle man behöva kolla igen :) Jag kommer mest bara ihåg den där gamla gubben med råttorna som satt i fängelsehålan...



Nästa bok jag börjar på blir också en Roslund & Hellström ("Edward Finnigans upprättelse"). Har fått den av Maria och hon har läst flera av deras böcker och tycker att de är jättebra, blir spännande att se vad jag tycker :)

2008-09-09 @ 16:14:11
URL: http://hem.bredband.net/arcticstar
Postat av: Nilla

mm det är kul att få saker att testa. Speciellt om det är ätbart :p

2008-09-09 @ 22:45:09
URL: http://nillas.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0