På begäran....

Har fått en önskan om att få se mina tatueringar så jag får väl slänga upp dem :) Tyvärr är bilden på den ena inte allt för bra men men :)

Solen är min allra första tatuering och den kom till liv år 2000. Jag var inne hos tatueraren och fastnade snabbt för just denna, den var då i färg men jag kände inte att färg var något för mig utan jag ville göra solen lite mer personlig och bad honom göra den i en gråskala. Jag har aldrig ångrat att jag gjorde denna som så starkt kopplas till mitt smeknamn av mina vänner här nere i söder = Sol. Tyvärr gjorde jag dock denna när tatueraren provade ut en ny färg som visade sig vara mindre bra så man kan känna majoriteten av solen när man rör på den. P bytte dock snabbt färgen för att många hade reagerat på den, men shit happens. Jag har haft funderingar på att fylla i den igen iom att färgerna börjar bli lite dassiga men vi får se. Glömde nästan bort att skriva att tatueringen sitter på min vänstra skuldra. Jag ska ta en ny bild på solen vid tillfälle för den är tagen med en usel webkamera så bilden gör inte solen rättvisa.




Min andra tatuering (ligger mellan vaden och vristen på höger ben) som jag inte kommer ihåg exakt när jag gjorde den men det var runt 2002 den skapades iom att jag hade den när jag flyttade till lägenheten vi bor i nu och den har vi bott i sen 2003. Med denna så var det samma visa som med min Sol jag såg den och visste att den där kan jag leva med, den ska jag ha. Jag och L gick till tatueraren här i stan när hon och hennes dåvarande pojkvän var på besök, besöket var inte planerat utan vi släntrade in där och började titta i olika böcker på tatueringar. När denna kom upp så sa vi samtidigt den där ska jag ha och pekade på samma. Jag hade aldrig någon tanke om att det skulle vara tråkigt att vi hade samma mönster etc utan jag tyckte och tycker att det var roligt att vi har samma tribal, man kan säga att jag har två saker på min kropp som alltid kommer påminna mig om henne ;) När vi hade bestämt oss så fick vi halv lura oss till en tid för han hade ont om tider och vi ville ha den på direkten, tur för oss så dök det upp tid och vi gick tillsammans och tatuerade oss. Jag var den av oss som fick den först på kroppen och efter det var det L's tur. Det enda som skiljer dem åt är att hon har en mörkare sten i mitten än mig, möjligt att min hade varit en annan färg om jag varit den som gjort tatueringen sist iom att det är svårt att tänka sig hur färgen kommer se ut när den väl sitter där. Min tribal känner man dock inte när man känner på den utan den är perfekt. Kanske att jag en dag bygger ut den, måste bara få K att göra lite skisser på alternativa mönster till den.


Dagen på jobbet gick relativt snabbt. Har hunnit med att läsa lite och sett på tv sen vid lunchtid kom K förbi med en paj till mig iom att vi inte fick några matlådor från middagen igår. Nu är jag ledig i några dagar så jag ska ta det lugnt och njuta av att kunna ha sovmorgon och sitta uppe hur länge jag vill på nätterna.




Kommentarer
Postat av: Linda

Jo det var väl sommaren 2002 som vi gjorde den :P Å vi drog ju till med att vi var på besök i stan bara den veckan just eller nåt :P Nej, jag har heller aldrig ångrat att jag gjorde en likadan...känner att den är jag liksom :D Ska väl fylla i den har jag tänkt, den börjar bli aningens dassig i färgen...:)

2008-09-11 @ 18:53:36
URL: http://storstrumpa.blogg.se/
Postat av: Miika

Du som gillar lila borde fylla solen med lila färg. Det skulle nog bli grymt snyggt. :o)

2008-09-11 @ 19:50:19
Postat av: Nilla

Jobbar du inte under helgen så går det repris på TM imorgon nån gång under dagen har jag för mig.

2008-09-12 @ 18:55:05
URL: http://nillas.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0