Dag 3!

Igår var det lugnt, jag var i stugan större delen av dagen/kvällen. Mamma hade ordnat till en kalkon till middag, det var riktigt gott. Fick med mig en liten lunchlåda hem som jag mumsade i mig i lugn och ro. Vid middagen igår så var det som vanligt fullt av folk. Mormor, morfar, min systers familj, grannarna från stugan bredvid också farmor <3. Den rackaren lyckades ringa hit och fånga mig så det blev desvärre ingen överraskning som jag hade velat. Men att höra hennes glädje och sen se henne lysa upp när vi träffades var underbart.

Jeanette skjutsade hem mig och farmor vid klockan 20. Jag stannade hemma hos farmor och vi tittade på Robinson tillsammans och fikade en smörgåstårta med tonfisk i *mmmm*. Hennes lägenhet är otroligt mysig, jag älskar det stora köket och balkongen.... jag säger bara jösses! Hennes balkong är inte direkt liten, den har en yta på 14kvm. Hon hade sin motionscykel där ute också hade de satt en heltäckande matta över hela. Sen att den är inglasad gör inte saken sämre :) Jag kan tänka mig hur det kommer se ut under sommaren där, då kan hon sitta på balkongen och titta ner på älven.

Runt 22.00 igår så promenerade jag hem till mamma och pappa. Det var en riktigt skön promenad, kommer inte ihåg sist jag gick de vägarna jag promenerade. Väl hemma så fyndade jag en bok som jag spenderade kvällen med och smsade lite med en vän. Fastnade i boken och somnade inte förrän 00.30.

Idag har jag inte gjort många knop måste jag erkänna. Har hunnit läsa en till bok och sen tog jag en skön dusch. Just nu väntar jag på att någon ska komma och plocka upp mig, så jag kommer mig ut till familjen i stugan. De ville att jag skulle ha bilen när jag är här, men iom att jag drack alkohol så pass sent i fredags så var jag inte alls sugen på att köra (även om alkoholen inte var kvar i kroppen). Utöver det är inte stugvägen kanske den bästa att prova köra en ny bil som dessutom är automat när man aldrig kört det innan. .. skulle vara en mardröm att få börja backa på den vägen, har aldrig tyckt om att backa där med den förra bilen, men det har aldrig varit något problem att göra det.. men den nya bilen.. njaaaa.. den kan jag köra inne i stan sen när de väl kommer tillbaka in.


Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0