Kalix Dag 1 och början på nummer 2.

Vi kom fram vid klockan 23.30 eller så, vi stannade och käkade på vägen i Ö-vik. Vi tog även en paus i Umeå där vi hälsade på L's syster. Behöver jag säga att hon hade en urgullig son och två söta katter? =) När vi kom fram så gick jag en upptäcktsfärd i huset och tittade på allt de hade renoverat, det ser jättefint ut. Mamma hade bäddat i deras sovrum för hon var osäker om både jag och K skulle komma, men jag installerade mig snabbt i mitt gamla rum :) Jag somnade relativt snabbt och vaknade en gång under natten och funderade över var jag var.

Jag klev upp tidigt på fredagen och klädde på mig och drog iväg på en promenad till min farmor. När jag hade hunnit 75% av vägen så ringer min mamma och undrar var jag är. Självklart hade de åkt till huset för att plocka upp mig och de hade bråttom ut till stugan för att E behövde mat och hon var kvar där. Det var bara att vända om så jag hann aldrig fram till mitt mål.

Ute i stugan fick jag träffa halva släkten. Vi satt och pratade där under dagen och grillade kycklingburgare / hamburgare till lunch och sen till middag så hade mamma gjort så mycket mat att man inte ens orkade prova allt. Det fanns allt från Jansons, skinka, en laxpaj, lax på saltbädd, sill o.s.v. Efter middagen så satt vi mest och pratade och de "äldre" drack lite vin och fikade, min mor hade gjort någon slags glass med punch i och mörk choklad.

Klockan 8 kom L och U ut till stugan och hämtade upp mig. Vi drog till mina föräldrars hus och U fick sig en whiskey och L tog kaffe. Sen provade L mamma och pappas nya ångbastu/dusch och när han var klar gick jag in och tog mig en skön dusch. Det fanns så mycket att trycka på så mitt i allt fick jag en vass stråle upp i röven så då var det bara att kliva ut och anse sig besegrad för stunden. Men jag tror jag fick bastun att komma igång så nästa gång så kommer jag vara proffs :) Måste erkänna att det känns lyxigt att stå i en dusch där man får massage och kan lyssna på musik samtidigt.

Lite senare kom S förbi och jag var så glad att se henne :) Vi drog ner till U där han bjöd mig på en cider 7,0a... alla som känner mig vet att jag inte brukar tåla så mycket så efter den var jag tillräckligt på G. U gav mig dock lite Gin med päronsaft (usch och fy) och sen åkte vi ner till S's lägenhet där jag äntligen fick träffa hennes karl också :) Han bjöd på två otroligt goda drinkar med hallon i också lyckades jag få i mig en baleys också! Well, det säger väl om hur resten av kvällen blev? Kan säga att imorse när jag vaknade upp såg jag ett avtryck i snödrivan på väg mot mamma och pappas dörr.....

Allt om allt hade jag en otroligt trevlig kväll och jag är glad att det kommer fler tillfällen att umgås under tiden jag är här uppe :) Vi har hunnit boka in Bowling och Kina *mums*. Nu när jag är här uppe så känns det som att jag aldrig har åkt härifrån, så många minnen som sköljer över en. Jag inser (som jag alltid gör) att jag måste och vill åka upp oftare. Jag saknar mina vänner som jag har i Kalix så otroligt mycket och mår så bra när jag är runt dem.

Tack S, U och L för en mysig kväll, me like you guys!

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0