Ett litet ljus syns i fjärran


I
går fick jag veta att min vän L är hemma hos sig, detta innebär att jag äntligen kan träffa honom igen ... ni vet inte hur glad jag blev när jag hörde det. Vi har pratat lite löst om att träffas på Onsdag eftersom han behöver klippa sig och alltid gör det här i stan :) Jag är så glad att jag kan dansa! Jag behöver verkligen träffa någon "hemifrån" och jag har alltid så trevligt tillsammans med honom. Det är nästan så att det skulle kunna vara jag på kortet, svansen i vädret, känner sig busig och vill "leka".

J
ag jobbar inatt och K arbetar sin första dag efter 5v semester så vi hinner inte se varandra alls idag. Han hade riktigt svårt att somna igår, tror inte han kom sig till ro förrän vid 3.00 och han skulle upp klockan 7.00 = han är riktigt grinig idag så det kanske är lika bra att vi inte träffas ;)

Måste ta mig en sväng till affären, har inga rester att ta med mig till jobbet idag för jag käkade marinerad/grillad kyckling och potatisgratäng igår som jag köpte när K ville äta kebab. Nu är frågan vad jag ska ta med mig att äta till jobbet? Jag brukar alltid ha så dålig fantasi så antingen blir det Lax med potatisgratäng som finns att köpa från Guldfisken eller så blir det en djupfryst paj och nu på sistone har jag tagit med mig en färdigrätt från Findus med fisk och mos. Förresten, har jag berättat att min far är polare med de som startade Guldfisken uppe i Norr? Det var min fars fru som brukade laga maten i en liten butik som de hade en bit från där mina föräldrar bor, men sen så lät de ett visst brödmärke köpa upp dem och blev lurade. Nu för tiden är det brödmärket förbjudet hemma hos mina föräldrar, jag kan dock inte låta bli att köpa från dem för de gör förbannat gott bröd!

Lova behöver ny kattsand, jag har alltid kört med klumpbildande antingen compakt eller Eldorado men jag tycker att det börjar lukta så mkt om kattsanden. Antingen är det att Lova har blivit äldre och pissar lite annorlunda grejer eller så vet jag inte vad det är. Det enda jag vet är att jag absolut vill ha klumpbildande sand för det är så fruktansvärt skönt att bara kunna ta ut "klumparna" och skiten istället för att måsta hälla bort allt. Någon som har något bra förslag? Planen är att antingen imorgon eller på Onsdag gå på djuraffären och shoppa.



N
u kurrar min mage otroligt mycket så jag ska gå och rosta lite bröd och sätta på ost och marmelad. Alltid när jag äter det tänker jag tillbaka på Kalix när jag och min kusin M brukade äta frukost hos varandra. Rostat bröd, te, ost och marmelad var en favorit :) Visste ni att Yellow Label hade lite mer text på baksidan av den lilla "pappersbiten" man håller i? Dessa sparade jag till mina Barbies så att de kunde ha dem som tidningar /böcker. Man fick vara lite kreativ när jag var liten ;)

Kommentarer
Postat av: Carro

Skönt att höra att din polare L kommer tillbaka! Du verkar alltid (av vad man läst) bli så glad efter att ha umgåtts med honom. Hoppas onsdag blir av för er. ^^



Många kramar!

2009-08-10 @ 15:54:25
Postat av: Anna

Hälsa så gott till L :) Hoppas han kan ljusa upp din tillvaro litet.

Vi saknar dig, så fort du orkar och vill så skulle vi väl kunna träffas igen en stund? Kram.



Ps. Prova Ever Cleans kattsand, en skitbra klumpbildande sand som även finns med doft. Räcker länge också... oj, nu lät jag som en reklamfilm ;P


Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0