I float away


Lite vatten med is och lime kommer smaka gott till middagen
tyvärr har jag inte en lika fancy isbit som denna bilden

J
össes Amalia vad det är varmt idag. Jag och K håller på att städa i värmen, jag vill bara gå in i en mörk, sval grotta och gömma mig i en vattenpöl! Vi har öppnat upp i lägenheten nu i sovrummet, gästrummet och vardagsrummet för att få lite korsdrag men det känns som att luften står stilla. Denna dagen är som gjord för en tur på stranden men eftersom jag jobbar imorgon till på lördag och K fyller år på lördag så måste vi städa idag så han inte behöver göra det själv.

Våran kära tvättmaskin gör mig bara mer och mer förbannad, jag eldade upp mig rejält idag och bestämde mig för att ringa för 511e gången och höra hur långt de har kommit med planerna på vårad badrum och tvättmaskinen. Självklart stängde de klockan 16.00 och inte 17 som jag trodde! Jag får helt enkelt ringa imorgon eller be K göra det för nu måste de sätta igång innan jag blir galen!

Tittade in i två "rum" i lägenheten som ska tömmas, planen var att det skulle ha varit klart i Juli under K's sememster (han börjar jobba på måndag) men ingenting har hänt. Jag kan inte beskriva med ord hur mycket jag längtar efter att få det rensat där. Det ena rummet kommer få ha K's motionscykel som han inte använder, det andra kommer få ha Lovas toalett så man slipper ha den i badrummet. Vilka planer jag har, det kommer bli fint :) Men nu har vi ju inte hunnit så långt för sommaren har inte varit snäll med oss när det kommer till släkt och vänner. Många saker har skett vissa värre än andra och jag vet ärligt talat inte om det kommer ordna sig. Det enda vi kan göra är hoppas och be att vinden vänder och att lyckan lyser på oss igen.

Kommentarer
Postat av: Linda

Undra vilka 2 rum det kan vara då :P

2009-08-06 @ 18:32:43
URL: http://storstrumpa.blogg.se/
Postat av: Anna

Vi har en födelsedagspresent till Toffe, vilken dag passar bäst att vi kommer för och grattar? lördagkväll, eller en annan dag? :)



Har du hört något mer om din pappa, hur mår han? Hoppas bättre.



Saknar er, vi måste hitta på något tillsammans snart. Hur låter grillning eller en fimkväll?


Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0