Marknad och jobb

Äntligen börjar marknaden komma igång, utanför har det varit full rulle när de håller på att sätta upp alla stånd. Igår när jag gick till jobbet blev jag nästan orolig med tanke på hur lite stånd det fanns men en jag jobbar med lugnade mig imorse när hon sa att det skulle vara runt 100st. Jag både älskar och hatar marknaden, jag gillar ljudet utanför av glada människor under dagen, stämningen är på topp! Men en negativ sak är att på kvällarna brukar det vara bråk och skrik och självklart ska de alltid ha den högsta och längsta diskussionen under fönstret till sovrummet. Jag är glad att jag jobbar inatt igen, lugn och ro när man ska sova med andra ord.

Jag blev riktigt glad igår när en gammal klasskamrat frågade om hon kunde sova hos oss de gånger hon ska vara här i stan på träffar. Självklart ska hon det, hoppas bara att det inte krockar med saker om vi får bli värdfamilj för då finns det ju inte plats till det om hon inte vill sova på soffan. Men det ordnar sig nog, vi får ta en sak i taget. Först och främst ska vi få klart badrummet och ordnat de olika punkterna som jag har på min lista i den mån det går.

Idag har jag varit duktig och lite mindre duktig. Först betalade jag räkningarn och ack vad många vi hade! Det var allt från både min och K's CSN, EL, Bredband, A-kassor, Försäkringar you name it... Sen satte in 1500kr på mitt spartkonto *duktig flicka*. Sen fick jag ett ryck och gjorde det jag pratat om att jag ska göra så länge, jag beställde en ny mobiltelefon. Den jag har nu har gått på sista refrängen länge och jag hör knappt vad folk säger när de ringer till mig. Jag har i flera månader tänkt att jag kan göra det sen, nog klarar jag mig o.s.v. Men telefonen är väldigt viktig för mig iom att allt jobb kommer via mobilen och jag är beroende av att den fungerar bra! Detta är nu ett minne blott då en mobiltelefon kommer komma till veckan *glad*. Det var Dl's flicka Anna som tippsade mig om telefonen, jag hade hakat upp mig på en sort och tittade inte åt andra men sen när man såg priset så och betygen så var det inget snack om saken. Jag klarar mig med en 5mpx kamera ist för 8, bilderna jag kommer ta kommer duga för mitt behov och jag vet att vi någon dag kommer köpa en riktig kamera. Hmmm, kanske skulle jag önska mig pengar till en i Julklapp av mamma och pappa?! :o

Det känns skönt att äntligen ha kommit igång med sparandet på allvar, jag vill verkligen ut och resa och det får ta hur länge det vill men ut och resa ska jag! Pratade med min far om min önskan att resa och han sa som vanligt: "Kanske Pappa får skjuta in lite pengar till resan när den kommer, det ordnar sig alltid gumman". Han är så go min pappa, ni skulle bara veta. Jag är så lycklig att han och jag kommer så bra överens, alla de bråk som vi hade när jag bodde hemma är ett minne blott. Han och jag fungerar bäst när vi inte är tvingade att bo under samma tak 24-7 för våra heta temperament krockar alltid någongång och då smäller det högre än åskan. Jösses vilka gräl vi har haft och envisa som vi är så vägrar vi ge oss. Idag skrattar jag mest åt bråken och tänker att hade jag varit lite äldre med lite bättre kontroll över mig själv så hade vi nog inte bråkat fullt så mycket. Min filosofi när jag var yngre var dock, NEVER GIVE UP! Jag kunde blåtjura över en skitsak och vägrade ge mig eller ist för som alla andra komma överens om att man inte är överens och låta det vara. Nej nej, unga Anna kaxade och morrade som en tiger :) På den tiden visste jag inte när det var läge att lägga ner och inte, det var full fart hela tiden.


Hittade en bild på Google från en Marknad i H.sand detta är dock den som är i början av sommaren som håller hus vid hamnen.

Vid klockan 13 ska jag och A ge oss ut på Marknaden tillsammans med K (som jag hoppas är vaken då). Det ska bli kul att titta på lite saker och jag ska nog göra som alltid d.v.s. handla strumpor, ett smycke också ska jag se om det finns något till min nya telefon ;)

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0