S-o-L

.. YES, det är soligt idag, precis som jag önskade att det skulle bli! Detta innebär att det är en riktigt bra dag att åka ut och bada, eller vad säger ni? Jag har drömt halva natten om att jag har varit och simmat i badhuset, vattnet var så grunt där man fick motionssimma att det inte gick att simma, folk klängde på varandra och försökte stjäla badkläderna. Det slutade med att jag hade en trasig nederdel till bikinin och att en kompis satt och klagade i vattnet att hennes bil hade blivit stulen för 511e gången hemma hos hennes föräldrar när hon besökt dem. Jag måste säga att drömmen spårade ur totalt och jag är väldigt glad att detta inte var det riktiga badhuset jag drömde om :)

Jag har lovat K att jag ska ordna en plättsmet idag eftersom vi igår bestämde oss för att inte äta det. När vi var inne på affären så kom jag på att plättar alltid smakar bättre om man gör smeten innan så den hinner stå och dra sig (så gör alltid farmor) och eftersom vi båda var riktigt hungriga så ville vi inte vänta så länge.



V
i hittade kattsand igår på Djuraffären, jag fick även ett litet stämpelkort och vet ni vad? De sa att de kunde behålla kortet hos dem så är det bara för mig att säga att jag har ett så stämplar de.. detta är super för mig som aldrig någonsin kommer ihåg att jag har sådana kort = de hamnar oftast i en låda hemma. Eftersom jag inte kunde minnas vad Anna skrev för kattsand så frågade jag helt enkelt efter den mest populära av deras kattsand som är klumpbildande! Denna var den hon visade mig :) Självklart kunde jag inte motstå en liten råtta till Lova som de satte lite kattmynta på så att hon skulle bli extra förtjust i den.



Fyndade en bild på google på hur korven ser ut, den kallas
blommig salami p.g.a formen den får när man skär

När vi passerade Ost och delikatess affären kunde jag inte låta bli att gå in, otroligt nog så lyckades K hålla sig! Damen i affären frågade om jag skulle köpa den andra halvan av salamin denna gången, detta eftersom K blev helt tokig i en salami de har där och handlade en halv "korv" av den. Jag skrattade och beställde 3hg ist eftersom jag ville ha dem i tunna skivor. Den K köpte hem var inte skivad så skivorna blev lite si och så. =) Tyvärr hade de inte honungen som jag var ute efter, de brukar ha en honung med citron och en med champagne och fläder, de är så underbara! De skulle eg. ha kommit förra veckan men leverantören hade slappat så hon hade ringt dem i måndags och då hade de skickat dem samma dag. Jag får helt enkelt "slira" in där på fredag och se om de har fått hem dem, ist för att handla honungen som inte fanns så köpte jag blåbärs marmelad och även hallon. Precis när jag skulle betala såg jag en annan av K's favoriter som jag köpte en liten bit av. Ni som känner K vet att hans stora svagheter är korv och ost, nu har han både salami i kylen och en bit rökt ost.

Nu mina kära ska jag gå till köket och röra ihop smeten till plättarna och sen blir det lunch för nu kurrar det i magen. Det blir rostat bröd med salami och till efterrätt blir det plommon!

"She learned to say things with her eyes
that others waste time putting into words
"
 -Corey Ford-

Kommentarer
Postat av: Anonym





Tjena du är väl med på gratisbio och gratisgen?



På gratisbio behöver man bara samla 200 poäng för att få presentkort, så de går väldigt snabbt, sidan utvecklas snabbt och de finns massor med erbjudanden man kan delta i, undersökningar, besöka hemsidor osv. genom att bli medlem via mig så får du några extra välkomstpoäng. Man får även poäng för att man skaffar nya vänner på sidan samt skriver i gästboken.

http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=120248



Gratisgen är också en bra gratissida, där får man lite roligare premier, ipod, kamera osv. Lättast är bara att be dina 7 närmsta vänner bli medlemmar och samla 10 poäng så har du din första premie som har ett värde på 500 kronor.

http://www.gratisgen.se/ref/95306

2009-08-13 @ 10:59:42
Postat av: Nilla

Hoppas Lova gillar den nya sanden :)

Ja det där med läkarna borde jag nog faktiskt maila om till först chefen och se vad han säger. Dom strular för ofta. Om han inte bryr sig kanske man ska dra ett par rader till tidningen. Lär väl be en byta läkare eller nåt, men det är inte min huvudläkare som strular utan dom andra jag måste ta när inte han är där. Sen är det ju ingen ide att byta heller då dom ändå kommer slå ihop allt på sjukhuset snart. Men min sporanox får jag nu då jag ringde Torbjörn, var inga problem alls, plus lite andra saker jag ska ha från honom. Klämde även in mig på en tid där nästa månad så nu behöver man inte oroa sig för det :D

2009-08-13 @ 12:54:30
URL: http://nillas.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0