Skönt att bada

GUSSJÖ SOMMAREN 2009

Man kan verkligen inte klaga på utsikten där vi brukar bada, det är riktigt vackert där och vattnet är oftast varmt och skönt :) Stället har inte bara så man kan grilla, ordentligt med platser att sitta, en rutschkana och en brygga. Det jag saknar där är en flytbrygga dock som man kan klättra upp på för att sola. På kvällen kan det dock tendera att vara lite mycket mygg vissa kvällar.

Den omtalade rutschkanan, jag använder den mest till att sitta och vila på.


Visst ser vattnet mysigt ut?
Tyvärr var det iskallt när jag tog kortet så vi bytte badställe ganska snabbt.


STIGSJÖ SOMMAREN 2009

Ställe nummer två som vanligtvis brukar vara det som är lite kyligare än det andra. Här finns det grillplats, bord med bänkar och både en vanlig brygga och en flytbrygga. En annan sak som är positiv med detta är att det är lite mer skyddat från insyn än det andra stället som ligger nära vägen. Här kör bilarna förbi på höger sida men man är skyddad "bakifrån" och från ena sidan. Jag verkligen älskar flytbryggan som finns här, det finns inget bättre än att lägga sig på den i solen och sen dyka ner i vattnet för att svalka sig.




Upptäckte att den enda bilden jag fotat där man ser den ena bryggan var när fröken P och herr J höll på att busa med varandra. Man kan se Herr J springa för sitt liv ;) Vad lärde vi oss av det? Kvinnor kan ;) Jag ska försöka komma ihåg att ta med mig telefonen och fota ordentligt vid tillfälle så man får med flytbryggan också och grillplatsen.

Här ser vattnet nästan lite läskigt ut när jag gick närmare skogen där man inte brukar bada.

Summan av de två olika badställena: Vill man ha en flytbrygga, ha lite mer "skyddat" från insyn och en lite bättre grillplats ska man åka till Stigsjö. Vill man däremot åka rutschkana, sitta i solstolar som finns på stället och oftast lite varmare vatten så är det Gussjö som gäller. Det finns möjlighet att grilla där också men de har inte en grillgrop med bänkar runt utan en fyrkanting "sak" som man kan flytta omkring på.

Kommentarer
Postat av: Nilla

Har inte den blekaste längre hur dom ska göra. Förut läste man att dom ska slå ihop allt under samma osv. Men nu vette fan. Men finns det nån bättre senare så byter jag vilket som om inte min nuvarande rycker upp sig med och inte är borta så mycket.

2009-08-14 @ 13:36:28
URL: http://nillas.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0