Tärningen är kastad


N
u har jag pratat med min chef om att ev. bli värdamilj till en person. Hon lät glad när jag ringde och positiv, hon ska kolla med kommunen som har hand om personen ifråga också kommer hon höra av sig till mig. Efter det antar jag att det kommer bli en utredning om vi skulle passa som värdfamilj 1-2 helger i månaden. Men vet ni vad? Jag är säker på att vi skulle passa som det, jag tvivlar inte en sekund. Personen och jag fungerar riktigt bra ihop och jag vet att vi skulle ha det bra.

Inför denna kommande inspektion vill jag dock få färigt lite saker i lägenheten, bättre att använda detta som en orsak att göra det så det blir gjort snabbt ^^ Jag har skrivit en liten lista som förhoppningsvis kommer bli förverkligad nästa helg.

♥ Rensa upp i de två rummen så att vi får ordning och reda där.
♥ Databorden behöver rensas, mkt som inte ska vara där som inte har någon annan plats.
♥ Bort med alla kartonger, gamla gardiner o.s.v.
♥ Handla nya kuddar, sängkläder och täcken + 2 lampor på Ikea (om möjlighet finns).
♥ Rensa i köket så jag få koll på vad alla burkar / maskiner håller hus och ordna ett skafferi i förrådet.
♥ Kasta gamla kläder och rensa bland alla handdukar och påslakan.

Det kan hända att listan kommer utökas men detta är som det ser ut nu.

Nu kommer jag jobba två nätter också ska jag försöka hinna gå på marknaden imorgon. På söndag kommer svärmor och svärfar på besök så att K ska få prova en kostym inför begravningen. Pratade med svärmor i nästan 30 min idag, jag är glad att jag har henne som svärmor för hon är bäst. Jag blir alltid så glad när jag pratar med henne.

Men men, dags att dona lite innan jag ska göra mig färdig för att gå och jobba, jag hoppas att alla får en trevlig helg och glöm inte att ta hand om varandra för man vet aldrig hur länge man får ha någon kvar. ♥



Kommentarer
Postat av: Martina

Hoppas det går vägen nu när vi vill göra en så bra sak! =)

Och du vill inte byta svärmor? Du får massa ego-tjat på köpet? Hehe...

2009-08-29 @ 08:30:27
URL: http://mimicsliv.blogspot.com

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0