Den lever...



Det du mamma, erkänn att du inte trodde att den skulle överleva och blomma? ;) Nu har julblomman fått fart och man får se lite röda blommor, den är så vacker. Tror dock att den lilla rackaren ska få flytta in i vardagsrummet lite senare, mina vackra blommor som jag fick tidigare hänger nu på torkning. Kissen har tittat på dem en sväng men tack och lov så når hon inte upp dit hur hon än gör som.

Idag är det hårtussar överallt. Lova släpper otroligt mycket päls just nu eller så har Mirre försökt "raka" henne under natten. Under K's stol så var det en hel hög som inte var där igår innan vi gick och la oss. Det blir nog till att dra fram dammsugaren ikväll och ordna lite.

De ringde från jobbet igår och gav mig en glad nyhet. Jag behöver inte gå dit till klockan 15.00 utan kan helt enkelt gå dit till 17.00 och får ändå betalt från 15.00! Det betyder att jag kan käka middag hemma med K och slipper släpa med mat till jobbet. Iof är det ganska skönt att vara på jobbet och slappa lite så vi får se när jag går dit.





Idag har julkorten droppat in igen. Kylskåpet börjar bli fullt av kort och jag har inte skickat ett enda i år. Ärligt talat har jag helt glömt bort det och korten lär inte hinna dyka upp i tid om man skickar dem nu ändå så. Nästa år behöver jag inte skicka för då åker jag hem till familjen för att fira Jul där för första gången på 4år eller är det 3? Min älskade farmor kommer bli så glad nästa Jul, jösses vad jag saknar henne. Vem vet, kanske hyr mig en bil till påsk och åker upp till dem.. beroende på hur jag känner mig.


Kommentarer
Postat av: Carro

Hehe, jag och Eric har varit riktigt kass på att skicka julkort. Varje år säger vi att "Ja, men i år ska vi skicka kort iaf..." men som väntat glömmer man bort sig och kommer inte på det igen förrän det är för sent att skicka iväg. =P Så bra är vi!

2009-12-22 @ 16:59:12

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0