Slut i kroppen


"Döm ingen förrän du har gått en mil i hans mockasiner"

Jag vaknade imorse och kände mig varken pigg eller frisk. Mådde illa större delen av morgonen och när vi gick till sjukhuset så var det inte bara kallt utan det blåste och snöade lite. Jag brukar inte vara den som gnäller att det är kallt utomhus men idag var det baske mig iskallt. Jag frös som en bäver under promenaden trots att jag hade både kappan på, vantar och halsduk!

Väl framme så hoppades jag att de hade bytt labb som Å sa på jobbet. Men hon måste ha varit på ett annat ställe för jag fick då gå till samma som gången innan. Först höll de på att fippla med remisserna och filosofera ang. dem. Efter många om och men kom de fram till att de skulle skickas till Umeå eftersom det ska analyseras och "bokföras".

När jag placerat rumpan i stolen så var jag ett vrak. Som vanligt när jag ser alla provrör och nålar så får jag panik. Damen lugnade mig med att det "bara" var fem rör blod som skulle tas, normalt brukar de ta två till tre. Jag visade henne ett blodkärl som alla har fått blod ur på första försöket, lyssnade hon? Nej nej, hon ville minsann klämma och känna själv också säger hon som alla andra sagt: "Åh, här har vi ett fint ett" och jag fick bli riktigt förbannad på henne innan hon lyssnade och stack där jag visade. Jag vet inte vad jag hade gjort om hon hade börjat gräva runt på det andra stället där ingen lyckats få blod och då menar jag ingen varken de i Kalix, Härnösand eller Sundsvall... men alla jävlar vill likförbannat dit! Men seriöst, om någon säger att de verkligen ogillar nålar så är det verkligen dags att lyssna på dem!

När provet var taget så var jag så yr att jag trodde jag skulle svimma. Jag lyckades ta mig till K innan jag fick hitta en stol att sitta i, han tyckte jag såg ut som ett spöke för jag var likblek. Själv ville jag mest ta mig därifrån och gå och kräkas någonstans. Nu är min arm öm och jag ska gå och sova. Jag orkar verkligen inte vara uppe något mer.

En postivit sak har jag dock att berätta. Jag kommer INTE behöva ta några mer blodprover detta år! Hela två veckor + då utan att behöva gå till sjukhuset, kul kul.


Kommentarer
Postat av: Carro

Lät inge vidare det där... När jag hade körtelfeber och skulle lämna blodprov (vilket bestod av två rör med blod) höll jag på att svimma av bara det! Skulle ha avlidit om de tagit fler rör än så! Du gör det förbannat bra, det ska du veta. Jag förstår att det måste kännas förjävligt att behöva åka och lämna prover och skit stup i kvarten, men det är ju av en anledning som du måste göra det. Jag stöttar dig till 100% och jag tror nog att allt kommer bli bra i slutändan, att det du uthärdar nu kommer vara värt det sen.



Många kramar, sköt om dig

2009-12-17 @ 21:32:57
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Hoppas att du slipper allting snart! :( Inte alls kul att stickas ju :( Jag HATAR att bli stucken själv, men att sticka är jag duktig på, jag har till och med stuckit såna som nästan aldrig nånsin blivit stuckna lyckligt :)



Kramis

2009-12-18 @ 22:30:01
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0