... ... ...



 

Kan du läsa mina ärrade bokstäver älskling?

Ord för ord som splittrats av en storm.

Kan du se dess innehåll och länkar,
som för omvärlden är dold.

Kan du med kärlek och omsorg,
få dem till en mening av betydelse.

Kan du med tålamod och lyhördhet,
se dess rop efter dig.

Kan du läsa mina ärrade bokstäver älskling?
Ord som formar:

Jag
saknar
dig!




Kan du läsa mina ärrade bokstäver älskling?
Ord för ord som splittrats av en storm.

Kan du se dess innehåll och länkar,
trots den ibland kalla utsidan.

Kan du med kärlek och omsorg,
se det som fortfarande finns där - under ytan.

Kan du med tålamod och lyhördhet,
se den sanning jag inte kan formulera med min röst.

Kan du läsa mina ärrade bokstäver älskling?
Ord som fortfarande och alltid kommer forma:

Jag
älskar
dig!

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0