Have you ever seen the rain

 

.... var är all snö? Detta eviga regnande kan göra den mest positiva negativ. Jag hoppas verkligen att vi får en vit vinter, här är det fortfarande grönt på marken *suck* Men vem vet, kanske att det mitt i allt när man vaknar är vitt överallt?


E gick iväg till skolan vid 9.30. Detta var sista helgen hon är hos oss för detta året iaf, hon kommer tillbaka i mitten av Jan. Det har verkligen gått kanon att ha henne med oss, inte för att jag tvivlade på att det skulle gå bra ;) Nu kommer det bli några lugna och tysta helger hemma hos oss, om nu inte våra vänner väljer att hälsa på mitt i allt


Man får en känsla av att inte vara i Sverige när man ser byggnaden.


Igår var jag och E ute på en promenad. Jag passade på att ta lite kort under promenaden, tyvärr var det inte världens bästa väder då heller så bilderna ser inte allt för roliga ut. Efter promenaden lämnade vi Mirre i lägenheten också gick vi till Rutiga Duken och käkade lunch, jag beställde en Kyckling baugette... Förstå vilka minnen jag fick när jag satt och åt den, jag reste tillbaka i tiden och vips var jag 10år gammal och satt med min syster på samma café, vilken känsla. J tog alltid med mig (och M när han var med) till Rutiga Duken och vi fullkomligt älskade att äta lunch där, det var en av höjdpunkterna med att hälsa på i Härnösand också Birsta så klart då vi alltid besökte "Godishuset" och handlade godis som räckte i flera veckor.

 

Efter lunchen hamnade jag på rygg tillsammans med "De äldre". Den boken är snart slut och då ska jag läsa ut den tredje (hoppas jag). Mitt enda problem är att jag precis fick ett sms om att mina böcker som jag beställde tidigare har kommit till utlämningsstället nu! *Gaaah*. Vet ni vad detta innebär?! Jo, jag har nu 7 andra böcker att läsa utöver den tredje boken + att jag om jag minns rätt har ytterligare 2-3 böcker som jag handlade innan jag fick 9 böcker förra månaden.

 

Blomman mamma skickade med syster.


Om jag skulle hamna i Lyxfällan så skulle de skälla på mig ang. mina böcker. "Jadu, Anna... vi ser här att du har handlat böcker för XXX kronor när du skulle ha betalat dina räkningar."..... "Känner du att du har ett beroende av detta?"...... "Om du inte slutar köpa dina böcker så kommer du förlora din familj" också bjuder de in mina vänner som får ställa olika ultimatum: "Om du inte slutar köpa böcker och låna pengar av oss till det så är vi inte dinna vänner något mer". I know, man ska inte skämta om det men det är så det skulle se ut :o Den dagen jag har ett hus kommer jag ha ett rum där det bara är en massa bokhyllor fulla av böcker och en otroligt skön fotölj (som man kan dra i en spak i så man kan ligga mitt i allt = som svärfar har) och bra belysning. Ja, jag vill ha ett alldeles eget bibliotek!

 

Nu har jag suttit och svamlat alldeles för länge. Nu ska jag dra på mig ytterkläderna och gå och hämta mina böcker. Jag hoppas att ni alla får en riktigt fin dag och att ni har bättre väder än vad jag har. ♥

 

 


Kommentarer
Postat av: Carro

Ja du, här har det fan inte gjort anat än att regna, spraya, vara mulet och allmänt grått. Börjar tro att Uppsala är Guds toalett eftersom vattnet alltid spolar här... Men ni verkar ju ha samma roliga problem. =P



Ja, när jag och Eric kommer upp så kommer vi nog våldgästa er lite grann, så ni inte får det för lugnt menar jag. ;)



Kramar!!

2009-12-07 @ 16:16:56
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Böcker är så underbart! Det är så härligt att gömma sig i en fantasivärld när man läser! I love it! :)



Härlig låt!!! Jag gillar den skarpt! Men jag är riktigt trött på det här vädret nu - det känns som att man sakta tynar bort?



Kramis!

2009-12-07 @ 17:30:31
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0