I wish I could fly


Jag har fastnat i boken om Eragon.
Jag köpte boken igår efter att jag lunchat med J, idag är jag på sidan 320 eller något liknande. Självklart lyckades jag inte bara handla Eragon utan jag köpte även de två andra böckerna i serien och efter ett samtal med en Engelsman som jag känner så är det tydligen på väg ut en 4e bok även om det var menat att bli en triologi i början. Ack ack, detta innebär att det är tre serier jag läser nu som jag väntar på den avslutande boken till. Jag måste erkänna att jag är imponerad av Christopher Paolini, det är inte många som har en sån fantasi att skriva en bok som han gjorde när han var 15år.. eller påbörjade när han var 15år kanske jag skulle skriva.

Man kan säga att jag just nu är fast i fantasy-träsket. Från att ha varit väldigt focuserad på böcker med mord, spänning och olika fall så är jag nu inne i vampyrer, magi o.s.v. Det är så många år sedan jag var fast i denna genre och det känns tryggt att komma tillbaka till den. Ibland behöver man verkligen rena fantasier som aldrig? kommer hända, drakar som flyger omkring, häxor som trollar och väsen som inte existerar. Ta det inte fel, jag älskar att läsa deckare men det som sker i dem är inte allt för långt från verkligheten vi lever i och ibland behöver man något främmande.

Nu ropar boken mitt namn! Klev bara upp tidigare för att handla lite inför helgen, ta ut vovven på en promenad och sen passade jag på att käka lunch. Men nu mina vänner, nu är det dags för mig att försvinna in i en värld där jag känner igen mig från mina yngre år, jag mår faktiskt riktigt bra just idag och det var just vad jag behövde mitt i allt det hemska som sker runt omkring mig.

Kommentarer
Postat av: Carro

En riktigt bra fantasy/sci-fi-bok kan vara en helt underbar verklighetsflykt. Man lever sig in den värld som beskrivs och man kan komma in i ett helt annat stämningsläge. Saknar verkligen att läsa, har blivit alldeles för saboterad av all den kurslitteratur man läst så intresset har runnit ut lite i sanden. Ska försöka återuppta intresset när tillfälle ges. :)



Många kramar!!

2009-12-02 @ 18:28:33
Postat av: Miika

Jag är less på deckare nu men har inte haft tid att läsa nästan något på sistone. Tänker snöa in på romaner och annat som inte har med deckare att göra när jag väl sätter igång med böckerna igen. :)

Ta hand om dig fröken!

2009-12-03 @ 10:25:41
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Har du läst "Sagan om Belgarion" och "Sagan om Mallorea"? :) De är bra! :)



Jag gillar Fantasy också - filmer är mysiga med - har sett Eragon men inte läst boken :)

2009-12-03 @ 12:45:27
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0