Let it snow



Idag när jag kikade ut möttes jag av detta. Det har snöat konstant hela natten, plogbilarna har kört som galningar genom staden. Tur att jag inte har några planer på att öpnna fönstret än på några månader ^^ Det känns bra att vi iaf får lite snö, bara blåsten håller sig borta så kan detta bli toppen.

Igår kom svärmor och hämtade mig och K vid kl 13.00. Vi packade in oss i bilen tillsammans med en av våra stolar och drog till affären, väl framme bytte vi in en stol och inhandlade ytterligare en. Nu hade priset stigit på stolarna så den var 200kr dyrare än de andra, det var dock värt allt och lite till, nu ser det äntligen fint ut i köket! Ser ni att bordet har blivit behandlat?


Ikväll blir det bio (igen). Jag, K och A ska gå och se på Avatar tillsammans 20.40. Jag längtar verkligen, det ska bli så roligt att få se den, alla som har sett den har sagt att den är sååå bra. Det enda negativa är att jag kommer ha träsmak i baken efter filmen, den är 2h25min eller något liknande.. med min tur kommer kissblåsan skrika de sista 30min.

Just nu i denna sekund som sedan blir en minut o.s.v. ska jag spela lite spel. Jag ska försöka hinna få lite saker gjort i WoW som den WoW-nörd jag är. Där fick ni, klart jag är en nörd när det kommer till det spelet.. men ni som höjer på ögonbrynet.. till er kan jag bara säga detta: Efter att jag började spela detta spelet så har jag lärt mig mer Engelska än jag har gjort under alla mina år i skolan. Jag pratar flytande Engelska utan att sitta och staka mig på grund av ovanan att använda det språket, som man annars bara brukade under resor och i skolan. Jag har fått folk som jag betraktar som mina vänner över hela Europa,  många av dem är mer uppdaterade i mitt liv och hur jag mår än mina svenska vänner som har fullt upp med sitt. Jag har nästan helt lagt av att läsa böcker på Svenska, eftersom jag använder Engelska så pass mycket mer i min vardag som det är nu. Det ni!! Jag hoppas ärligt talat att jag någon gång kommer ta mig iväg, och träffa lite av mina vänner som jag har spelat med i upp till fem år med. För dessa vänner har varit ett otroligt stöd för mig under sommaren, när jag fick veta att min älskade pappa var otroligt sjuk, och många av mina andra vänner inte ens brydde sig om att försöka kontakta mig och se hur jag mådde, till när jag fick mina bra och dåliga nyheter från sjukhuset o.s.v. De har suttit där och lyssnat när jag har behövt prata och känt att de som jag tidigare i mitt liv har delat med mig av om allt inte har funnits där alls. Så ni som tyckker att de som lägger ner tid på ett spel är dumma / knasiga / idioter som inte har ett liv.. up yours för detta spel har gett mig mer de senaste åren än många andra som finns i samma land.

Iaf, ha en bra dag för det ska jag!

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0