Saknad



Min allra käraste vän
Jag SAKNAR dig
Dina ögon, ditt leende, ditt skratt
Jag saknar din kämpar glöd, din vilja att hjälpa
Jag saknar din varma famn, dina tröstande ord
Ord som gav oss alla glädje och hopp
Jag saknar lektionerna vi hade ihop
Jag saknar dig

Min allra käraste vän
VARFÖR?
Det känns som igår
Det känns som att du var här igår
Här hos mig
Ändå har jag saknat dig i en evighet
En evighet av smärta, sorg och saknad
Blandat med bitterljuva minnen
Minnen av en svunnen tid
En tid då det var glädje i klassen
Klassen var på väg mot att äntligen bli enad
Enad efter år av osämja

Min allra käraste vän
Du orkade inte mer
Ditt ljus hade brunnit mot sitt slut
Din själ var mörk och tom
En tomhet som du inte delade med dig av
Du visade ett leende
Du gav kärlek
Min allra käraste vän
Jag kommer alltid minnas dig, med ett leende och en tår på kinden

Min allra käraste vän
Ditt leende har bleknat
Men inom mig lever det än
Din kropp har blivit stel och kall
Men din själ har vandrat vidare
Kanske har du äntligen funnit frid
Den frid du inte kunde hitta här på jorden
Den frid du så ivrigt letade efter
Kanske har du äntligen funnit alla svaren
Svaren på frågorna, som ständigt malde inom dig
Min allra käraste vän
Min studiekamrat
Mitt stöd

Min allra käraste vän
Jag SAKNAR dig.
Idag, imorgon alltid
Du kommer alltid vara min Ängel
Min allra käraste vän
Vila i frid
Jag säger som du alltid sa efter en lång dag
Vi ses i Nangijala

Jag saknar dig!

Kommentarer
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Vad fint du har skrivit!

2009-12-18 @ 22:35:04
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0