Sleepless in Härnösand...

(Bilden kommer från goggle.com - Sleepless som sökord)

Kl 02:10
Jaha, då sitter man här igen och väntar på att sömnen ska komma... ser inte allt för ljust ut just nu dock. Har lyssnar på: The Cranberries - When you're gone på repeat nu i jag vet inte hur länge, den kom upp bland alla random låtar och jag kommer på mig själv att hela tiden trycka tillbaka den när den är slut och en ny låt börjar.

Kanske var det dumt att börja käka mina allergitabletter igen, men jag behövde verkligen sömnen... inte en timme hit och dit utan den sammanhängande så kroppen får lite ro. Önskar jag kunde göra som K och bara gå till sängen och sen BAM sova till klockan ringer. Men det finns människor som har det värre, jag har iaf en varm och skön säng att sova i etc.

Vad kan man göra när klockan är såhär mycket? Inte många människor man känner som är vaken, ingenting att göra utomhus. På tal om utomhus så är det så förbannat kallt att inte ens Mirre vill gå ut, han gömmer sig nästan och det är bara när han verkligen m-å-s-t-e som vi kommer oss ut och då är han snabb.

Har fått igång mitt trådlösa headset som jag fick av K när vi var till Sundsvall med L, det funkar fint och det är riktigt underbart att slippa alla sladdar. Det enda negativa är att det verkar brusa lite på TS men på Vent är ljudet tydligen bra (vete tusan varför) men det sitter skönt och ger lite luft till mina öron också. Mitt andra headset ligger just nu på golvet och gråter, K provade det när jag ville att han skulle lyssna på en låt, det ångrar jag idag för nu har det blivit för stort *suck*.

Förresten så är: Flowers on the wall - The Statler Brothers helt ok, har kommit till den nu :)

"I've keep hearin' you're concerned about my happiness
But all that thought you're givin' me is conscience, I guess
If I were walkin' in your shoes I wouldn't worry none
While you and your friends're worryin' bout me, I'm havin' lots of fun

Countin' flowers on the wall that don't bother me at all
Playin' solitare till dawn with a deck of fifty one
Smokin' cigarettes and watchin' Captain Kangaroo
Now don't tell me I've nothing to do

Last night I dressed in tails pretended I was on the town
As long as I can dream it's hard to slow this swinger down
So please don't give a thought to me I'm really doin' fine
You can always find me here and havin' quite a time

Countin' flowers on the wall that don't bother me at all
Playin' solitare till dawn with a deck of fifty one
Smokin' cigarettes and watchin' Captain Kangaroo
Now don't tell me I've nothing to do

It's good to see you, I must go, I know I look a fright
 Anyway my eyes are not accustomed to this light
And my shoes are not accustomed to this hard concrete
So I must go back to my room and make my day complete"


Kl. 03.29

T
ack och lov hoppade en online som man kunde kackla med lite, men nu skulle även han gå och sova. Antar att jag får ge upp och gå till sängen och läsa istället. Boken lockar riktigt mycket men jag vill inte läsa ut den för snabbt. Jag har levt mig in så mycket i Edward och Bellas värld att jag vill ha kvar den en stund till. Ibland önskar jag att jag skulle vara en riktigt sölig läsare så att en bok räcker i några veckor istället för en dag eller två (om den är bra).

Men men, slut på allt svammel för idag (hoppas jag, låt mig SOVA)  *går till sängen*
Upptäckte precis när jag uppdaterade bloggen att det står att allt postades klockan 2.10, verkar inte som att den ändrar när den blir uppdaterad.

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0