Trött....

Handlade allergitabletter här om dagen och har tagit en innan jag har gått och lagt mig nu två kvällar på raken, jag sover gott men jösses vad jag är trött... gick och läste vid klockan 14 idag och vaknade efter 19. Det är kallt som tusan ute och mitt huvud + öronen mår så mkt bättre... har inte använt det jag hämtade ut sist och ändå ser jag en förbättring.. ska man måsta flytta till Nordpolen för att ha bra året om?



L
äser just nu Breaking Dawn, den sista i serien om Edward Cullen och Isabella Swan. Detta är den första boken jag frivilligt läser på Engelska eftersom jag normalt brukar välja att läsa dem på svenska.. denna finns inte översatt och jag är glad att den inte är det för jag upptäcker hur mycket jag njuter av att ligga och läsa på engelska, boken är så mycket mer levande.. antar att mycket försvinner när en bok blir översatt. Jag har läst ungefär 134sidor just nu och jösses vad man hittar ord man aldrig skulle tro att man skulle få se i en bok som tex: guffaw. Just det ordet har jag stött på i WoW och visste inte exakt betydelsen av det utöver att det är skratt inblandat.. fick lära mig av Kiera att det är när man skrattar så man fiser (om jag förstod henne rätt). Jag kommer def. börja köpa mer böcker på engelska, man lär sig nya ord hela tiden + att man slipper vänta på att det ska komma en översättning på boken vilket kan ta en himla tid om man har otur :)

Iaf om man gillar böcker som involverar vampyrer ska man absolut läsa: Twilight, New Moon, Eclipse & Breaking Dawn
...om man föredrar dem på Svenska: Om jag kunde drömma, När jag hör din röst, Ljudet av ditt hjärta men som sagt, bara de tre första finns översatta.

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0