Ain't no sunshine when..

Sol, sol, kära sol var håller du hus? Med min tur kommer det bli strålande sol imorgon bara för att jag jobbar hela dagen. Tur de har en balkong som man kan sätta sig på när det är lugnt :)

Jag och K var och "storhandlade" idag i en liten korg, jag har aldrig sett en korg så full som våran.. om någon hade hostat mot den så hade det rasat. När vi for till affären var inte planen att handla mycket utan vi skulle handla till middagen idag också lite bröd +pålägg. Vi kom hem med lite kattmat, skurmedel, tvättmedel och andra saker så nu har vi mat för hela veckan och så jag kan ta med mig till jobbet imorgon och under helgen då jag jobbar.

En tvättmaskin har jag hunnit köra idag, jag fick ta mattan som är vid K's sänghalva. Den hade fått på sig lite hundspya och annat smått och gott =S Egentligen skulle jag behöva tvätta upp lite kläder inför K's resa till Stockholm där han ska träffa folk från bla Wales, Nederländerna och Belgien, men det kan han nog göra själv eller vad säger ni?

Ikväll ska vi grilla kycklingspett och till det blir det rotfruktsgratäng *jummy*, det bästa är att jag kommer ha med det i lunchlådan imorgon också =)

Förresten, jag har suttit med ett korsord i nästan två timmar idag, jag höll på att bli tokig och hann ringa pappa två gånger. Det är så lustigt hur fel man kan läsa ibland eller att man bara uttalar det fel i skallen. Jag satt och slet mitt hår när jag skulle få ut: "Mottagare" inte tänkte jag på att det kunde vara en antenn icke sa nicke jag höll på med adresser o.s.v. Det är två saker jag fortfarande inte har hunnit plita dit och det är:

  • Goja men ej Ara - tre bokstäver den första är K _ A
  • Säregna - sex bokstäver -->  _ PARTA  ordet som korsar där jag inte har en bokstav Kod -> E _ N
Hur frustrerande kan det inte bli? Jag tror iof att jag har stirrat mig blind på just de orden och om jag återkommer imorgon så kommer jag lösa det! Hoppas kan man alltid :) Har ni något tips på vad det kan vara?

Kommentarer
Postat av: Carro

Tror att koden de är ute efter är "EAN" iallafall. Slog upp gojan på sidan "http://korsordslosaren.se/" och det är nog ordet "KEA" som ska in. :)

2009-07-08 @ 20:07:04
Postat av: Anna

Så säregna ska mao vara aparta, aldrig hört om det :)

2009-07-08 @ 20:23:59
URL: http://myzsol.blogg.se/
Postat av: Carro

Hehe, inte jag heller, men jag googlade det och tydligen så betyder det "olika" eller "säregna". :P

2009-07-08 @ 20:46:02
Postat av: Anna

Man lär sig någonting nytt varje dag :)

2009-07-08 @ 21:52:49
URL: http://myzsol.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0