Boven i dramat..

är funnen, det är en visdomstand som har bestämt sig för att bråka. Antingen håller den på att växa efter att ha stått still i 12år eller så eller så är det något annat. Huvudvärken och ont i käken kom och gick hela dagen/kvällen igår men under natten vaknade jag och flyttade käken lite och det gjorde så fruktansvärt ont att jag trodde jag skulle tuppa av. När jag lärde mig att inte röra käken så gick det bra men nu när jag ska äta frukost så har jag problem att tugga om jag inte sätter ett finger mot tanden då är det ok. Jag antar att det bara är att härda ut och om det inte gått över till veckan så får jag gå till tandläkaren. Som det är nu så känns det onödigt att gå dit om det bara är en tand som bestämt sig för att växa. Någon som nyss haft växande tänder som kan säga hur lång tid det brukar ta innan det slutar göra ont? :)

Men men, ska försöka få i mig min frukost och sen ska jag läsa / vila lite eftersom jag var vaken mellan 3.20 till runt 5.00 imorse p.g.a. käken.

Kommentarer
Postat av: Carro

Har haft problem med mina två visdomständer på underkäken av och till nu under kanske ett år eller två då dom har växt. Det kan vara riktigt smärtsamt och det känns som om man har förkylningssymtom nästan. För mig så tog det kanske en till två veckor innan smärtan gav med sig dem gånger som någon utav tänderna växte. Knarkade verktabletter för att det skulle gå, vilket hjälpte till viss del. Men smärtan går över efter ett tag, tar säkert mindre tid för dig än vad det gjorde för mig. :)

2009-07-22 @ 10:16:59
Postat av: Malin Pousette

Haha ja visst har man fått höra den en del gånger men nu för tiden är det mest min pojkvänn som sjunger den, på en knaglig svensknorska så det är bara charmigt haha ;D

2009-07-22 @ 13:16:44
URL: http://www.malinpousette.com
Postat av: Hallonmamma -ensamstående mamma

Det finns INGET värre än tandvärk. Satan vad ont det gör!!

2009-07-24 @ 13:23:18
URL: http://hallonmamma.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0