No work today

På min lediga dag så kommer det ingen sol, det är så grått som det kan bli utomhus just nu. Hur roligt är det på en skala från 1-10? Jag hade tänkt att vi skulle gå och ordna dammsugarpåsar idag men när man tittar ut och det ser ut som att det kan börja regna vilken sekund som helst så får det allt vänta till imorgon. En dag som denna så saknar man detta



Eftersom vädret är så uselt så har jag och K bokat in en filmkväll tillsammans, det låter nästan hemskt att man ska måsta boka in en filmkväll när man bor tillsammans men så kan det vara :) Både han och jag har olika intressen och pysslar med olika saker när vi är lediga. Antingen är det jag som sitter och lirar med en kompis, läser en bok (som jag inte vill släppa) eller löser korsord och han kan sitta och se en film jag absolut inte vill se, eller så har han fått en idé och ritar som en galning o.s.v. Men ikväll har vi en date, vi argumenterar fortfarande om vilken film vi ska se så vi får se vem som "vinner".

Jag ska även försöka hinna med att lösa lite korsord, ärligt talat kan jag inte förstå hur det kan vara så pass beroendeframkallande som det är. Hela tiden rusar potentiella ord genom min skalle och ord jag inte hann lösa på jobbet cirkulerar också runt. H-j-ä-l-p, jag håller på att bli tossig. Här om dagen gick det så långt att jag pratade med min pappa två gånger för att jag körde fast på lite ord och han ville skicka vidare mig till min mormor. Snart vågar jag inte ringa honom alls för då kommer han direkt fråga om jag löser korsord (som att jag inte kan ringa av andra orsaker också).


Bild på min kisse lånad från Dl's flickas B-dagbok


F
röken L är tokigare än någonsin tror jag. Hon är fortfarande lika tokig i laserpekaren och den är allt hon tänker på. Varje gång hon kommer upp på databordet så är det den hon är ute efter. Hon smyger sig fram och tror att hon är osynlig, sen kastar hon omkull sig vid dataskärmen och viftar lite nonchalant på svansen. Hon tror att jag inte vet, men en sak kan jag säga dig Lova och det är: Jag VET vad du är ute efter. Oftast ger jag och K upp och tar fram den så hon får leka, det har blivit lite som Pavlos hundar med denna nu! Ibland ger sig Mirage in i leken, han är så förbaskat klumpig och även om kissen är bra på att "bränna gummi" när hon tvärnitar så åker hunden mest in i väggen för han hinner inte få stopp. När han är less på att katten leker så jagar han henne istället för den röda pricken och sen knuffar han omkull henne. Vad har jag gjort för att få sådana mystiska djur?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken fin blogg du har.



Är du trött på att samla poäng på olika gratissidor som ändå bara leder till presentkort?

Gör som jag och registrera dig här: http://www.woopa.se/?ref=Linerulla och tjäna pengar istället.

Jag har varit med i 4 dygn och kan redan nu plocka ut över 1100 kronor.

Det bästa är att det inte spelar någon roll om man är 14 eller 40, alla kan tjäna pengar här.

Har du några mer funderingar är det bara att lämna en kommentar i min blogg http://metrobloggen.se/13579

2009-07-10 @ 18:57:16
Postat av: Bea

SV: tack så jätte mycket :D

2009-07-11 @ 01:25:28
URL: http://beatrixtornqvist.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0