Nu vet jag hur snögubben känner sig när solen kommer


... rackarns vad det är varmt idag, luften står helt stilla och man vill bara slänga sig i vattnet. Hade det inte varit så att vattnet i Härnösand vid Mellanholmen är så läskigt med 1000 cyklar så skulle jag lätt hoppa i och spendera dagen där som en säl. Eller kanske att jag skulle spendera tid i "Silvias stråle" (se bild), förresten vem tusan var det som bestämde att fontänen skulle heta det?


När denna bilden togs så var jag sååå sugen på att köpa en båt (som att jag skulle ha råd med det nu) och bara segla iväg i solnedgången. Jag har vuxit upp med båt och åkt det varje sommar tills jag flyttade söderut för att börja på Högskolan som blev ett Universitet just innan jag tog min examen. Jag har alltid älskat att åka båt och känna vinden i ansiktet och den friska doften från vattnet, detta är en frihet som jag saknar otroligt mycket. Jag och L åkte ut till våran stuga och drog iväg med båten på kvällen, mitt i allt ser vi någonting stort mitt ute i vattnet som rör sig och någon av oss (kommer inte ihåg vem) kläcker ur sig: Är det en Haj? också skrattar vi. Det visade sig vara en älg som var ute på en liten tur, de rackarna simmar riktigt bra och drar iväg från fastlandet ut på öarna och käkar. Tydligen flyter de riktigt bra med sin "päls".


D
etta är mina föräldrars vackra stuga, bilden är tagen 2006 så då hade de inte hunnit få allt riktigt klart, gräset hade inte hunnit börja växa och gro ordentlig o.s.v. Vad gillar ni utsikten?  Det som inte kom med på bilden är bryggan de har gjort, det är så skönt att sitta där på sommaren och titta ut över sjön. Eftersom idag känns som en riktig bilddag så kan jag lägga upp lite mer bilder från stugan :) Jag kan erkänna att jag är lite "avis" på Mamma och Pappa som spenderar större delen av sommaren där. På det tredje kortet där nere så kan man se den ena sovstugan som sitter ihop med en underbar bastu som jag tyvärr inte har hunnit inviga. Som det är nu så är det min syster som har den sovstugan och en kommer byggas till mig i framtiden på framsidan av huset. Mer bilder på stugan hittar du under "Minnen".




Idag kom en glad K hem och sa att han går på semester idag istället för på Fredag em. Han såg så förbaskat nöjd ut och allt jag kunde tänka på var att jag minsann ska jobba, jobba och åter jobba. Hans glasögon har kommit idag så jag fick "äran" att hämta ut dem och betala, 2500 riksdaler försvann på en minut. Tänk vad mycket man hade kunnat göra för det. Jag gruvar mig lite för den dagen jag själv ska skaffa nya glasögon, just nu känns det inte aktuellt eftersom jag bara använder dem när jag kör bil och det inträffar bara några få gånger om året.

Jag ska baka tårta ikväll, Yes, ni såg rätt... men jag ska tvinga K att hjälpa till eftersom tårtan är till honom. Det där lät kanske inte rätt men jag måste lära honom hur man gör så han kan göra en tårta själv när han fyller år eftersom jag jobbar från 15 dagen innan och inte kommer hem förrän 16.00 dagen han fyller år. Däremot tvivlar jag på att det kommer komma en bild på tårtan här, den ska förevigt vara hemlig och bara finnas kvar som ett svagt minne.

Dags att hitta något att dricka och försöka få igång lite korsdrag i lägenheten innan jag avlider.



Kommentarer
Postat av: Linda

Härliga minnen från den stugan, va mysigt vi haft det där! Å HAJEN ja ;) <3

2009-07-01 @ 14:42:32
URL: http://storstrumpa.blogg.se/
Postat av: Hallonmamma - ensamstående mamma

Hahahah! Men verkligen. Let´s move to Senegal:D

2009-07-01 @ 16:42:19
URL: http://hallonmamma.blogg.se/
Postat av: Linda

Det ser jag framemot :D

2009-07-01 @ 19:20:58
URL: http://storstrumpa.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0