Segisar


Sötnosen Lova

Inte många som har hjälp till att hitta bakgrunder till bloggen inte, så den kommer helt enkelt få se ut som den gör nu lite till.

Har jobbat idag, vaknade hela 20min innan väckaren skulle ringa *kors i taket* och jag gick upp! När jag väl var på G till jobbet kom tröttheten farandes som ett brev på posten och ack vad jag gäspade under promenaden. Dagen har varit relativt lugn, hann med att sitta och pula lite med mina korsord :)

Tidigare idag regnade det lite men nu har solen tittat fram, himlen är blå och jag önskar att jag hade en bil så att jag kan ta mig till stranden. Jag har nästan blivit besatt av att bada, det är så skönt och jag vill bara ha mer och mer och mer. Snart kommer K få binda fast mig i en stol och sätta munkavel på mig så mycket som jag pratar om att bada ;)

Hittade två böcker  Vår lilla Hemlighet och Hope när jag var och handlade lite dricka och diskmedel. Jag tror jag ska börja med Hope eftersom den är lite mer lättsam än Vår lilla hemlighet som handlar om en tjej/kvinna som blev våldtagen av sin far och sedan blev gravid med pappan. Jag tror att den boken får vara till en dag då man känner sig nog stark att läsa om allt hemskt i världen. På ett sätt vet jag inte varför jag utsätter mig själv för sådana böcker, jag läste Pojken som kallades Det och alla uppföljare som skrevs, Backom stängda dörrar o.s.v. Kanske är det att jag har läst till lärare och att det inom ett sådant yrke finns risk för att man stöter på ett sådant barn eller så är det bara att jag vill läsa deras historia och visa att man ser dem även om inte personen i fråga vet det.

Iaf, nu ska jag ta mig lite dricka och njuta av solen lite.

"Would you be shocked if I put on something more comfortable?"
- Hell's Angels 1930 -

Kommentarer
Postat av: Mikaela - livet som hockeysambo

Ja absolut. Ska tänka om jag vet nått så säger jag till :)

2009-07-28 @ 16:58:23
URL: http://thisismikaela.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0