24 Juni


I
dag har jag varit duktig och skapat ett sparkonto, ett som man bara kan ta ut från fyra gånger per år. Jag känner mig riktigt vuxen nu! Mamma har länge pratat om att jag borde skapa ett sådant,ist för att bara köra med Allkonto som jag har. Jag satt och kikade genom alla olika versioner som fanns, men det var inte direkt många som passade mig. Det fanns ett där man fick jättebra ränta OM man hade 100.000kr och uppåt på det, yeah right.. självklart har jag 100.000kr sparat, eller kanske inte. Det fanns även andra också men alla var baserade på så högt sparande att dit kommer jag nog inte nå på ett bra tag, om jag inte går och vinner en massa pengar på lotto.
   

Det är nog dags att köpa hem en gammal hederlig Spargris istället, hade ni en sådan när ni var små? Jag satt och surfade på nätet för att titta på just Spargrisar och hittade två exemplar, en av dem var riktigt söt men den andra var bara hemsk och stod under beskrivningen - Spargris för Kristider. Det blir inte så svårt att gissa vilken av dem som är vem ;)


A-kassan är som alltid snabb, tyckte det stod att man skulle få pengar den 25e men mina hade kommit redan idag. Jag blev riktigt förvånad och fundersam när jag ringde för att höra hur mycket pengar jag har på mitt konto. I förrgår så skulle en vän till mig föra över pengar till mig från honom (70 euro) och sen lyckades han trycka en gång till några timmar senare och då hade det blivit ny dag så han förde över 70 till. Idag hade pengarna kommit men när jag hörde hur mycket som var på mitt konto så tänkte jag genast: Det där är inte 70-140 euro (om den sista han lyckades skicka av misstag också gått in), tur för honom så var det min A-kassa och den första överföringen han gjorde. Just nu är 70 euro 776.50kr, jösses vad den har stigit. Jag kommer ihåg när jag och K var i Finland och handlade, då låg Euron på 9kr, nu får Svenska Kr allt ta och bli starkare.

Dags för mig att göra mig klar, Dl och Anna kommer snart hit och då ska vi iväg och titta på en födelsedagspresent till fröken Brezza som blir 30år på Söndag. Vad det blir, det får förbli en hemlighet för jag har ingen aning om hon är och kikar i min blogg eller inte. Kan posta en bild på Söndag om ni påminner mig.

Kommentarer
Postat av: Hallonmamma -ensamstående mamma

Vart ni till Åland eller "Finland?

2009-06-25 @ 21:50:49
URL: http://hallonmamma.blogg.se/
Postat av: Anna

Näe, en vän skickade pengar till en sak och då fick han skicka Euro :)

2009-06-27 @ 02:37:53
URL: http://myzsol.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0