Вторник

Någon som vet vad det står i rubriken? Jag kan ge lite ledtrådar: Salı, Utorak, Thứ ba och Τρίτη.

Vad ska man göra en dag som denna? Jag funderar på att tvätta minst en maskin med tvätt och eventuellt dammsuga lite i köket och vardagsrummet. Jag kan dock erkänna att jag inte har den minsta lust att göra något av det, jag vill bara läsa och slappa och låtsas att jag har sommarlov som alla andra barn i Sverige.



Laserpekaren som K köpte har nu blivit populär, från början var hunden mer intresserad än katten och sprang efter den som en mupp. Nu har fröken L upptäckt att den är rolig och det har kommit så långt att man bara behöver råkas snudda vid den på bordet så kommer hon till en och står redo. Det är sjukt vad man kan få henne att göra med den. Igår snurrade hon runt, runt, runt efter den tills hon tappade balansen *fnissar*. När hon gör något som man inte vill att hon ska göra är det bara att röra vid den och peka på ett annat ställe också drar hon dit i 120kmh.



För några dagar sedan så att Lova i fönstret (som vanligt) och tittade på alla fåglar och människor som är ute på stan. Mitt i allt kommer det en mås flygande och Lova försöker fånga den och ramlar ner. K vände sig om när han hörde måsen skrika också ser han en svans försvinna ner från fönstret. Lova klarade sig dock utan skador, hon låg nedanför huset och såg lite vilsen ut när K gick ner och hämtade in henne... väl inne så hoppade hon direkt upp till sin matskål och började äta lite. Vem vet, kanske hon insåg att hon behöver bli lite "större och starkare" om hon ska kunna ta en mås :)


Slow down and enjoy life.
 It's not only the scenery you miss by going too fast -
you also miss the sense of where you are going and why.
-Eddie Cantor (1892 - 1964)-


Kommentarer
Postat av: Anna

Vilket busfrö. Jag är lila livrädd jag hör en fågel utanför balkongen o Amadeus är där ute. Vi skall skaffa nät snart!


Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0