Filmer på löpande band..

The curious case of Benjamin Button


Jag fullkomligt älskar denna film. Att se en människa åldras baklänges med allt det innebär. Filmen är full av kärlek, tro, hopp, vänskap och en stor dos av sorg. Under filmen har jag hunnit sitta och le lite fånigt och lite senare rullade tårarna efter kinderna. Har du inte sett den, se den! Filmen är 2h 46min men det kändes absolut inte som det, tiden bara flög iväg. Brad Pitt och Cate Blanchett gjorde ett riktigt bra jobb, de visar att de är duktiga på det de gör.


The horsemen

I
denna film finner du Peter Stormare, det första jag tänkte på när jag såg honom i filmen och hur hans rollfigur var så var min reaktion: Varför får alltid alla svenskar spela äckel, psykopater o.s.v. Detta var inte någon revolutionerande film som jag kommer vilja se fler än en gång. Skådespelarna var inte super vassa, storyn höll ett tag men mot slutet var det allt för uppenbart hur det låg till. Vill ni se en film med lite onödigt /äckligt våld och blodiga scener så är det filmen för er. Ett + är att de drog in bibeln på ett intressant sätt och man fick lite mer information om Apokalypsens fyra ryttare.


Taken

D
enna filmen gillade jag också. Jag satt och vred mig lite när det kom till Trafficing och hur flickorna blev drogade och sålda. Man kunde lätt leva sig in i en förälders raseri och rädsla när deras barn blivit bortfört och det gäller trafficing, att bara ha 96h på sig att hitta personen, efter den tiden är ute så är det kört. Det fanns ev. lite mycket onödigt våld men filmen höll mig fast hela vägen och det kom nästan lite tårar mot slutet. Liam Neeson gjorde ett bra jobb i denna. Gillar ni actionfilmer så kan jag varmt rekommendera Taken.

Kommentarer
Postat av: Miika

Benjamin Button är grymt bra!

Taken överraskade mig, hade inte förväntat att den skulle vara något men den höll måttet.

The horsemen har jag inte sett.

2009-06-07 @ 09:56:57
Postat av: Carro

Benjamin Button har jag velat se länge men det har helt enkelt inte blivit av, den verkar lite som en mysig och väl igenomtänkt film. Ska se om man inte kan hyra den längre framöver. :) Taken har jag sett och jag tyckte också att den var bra, gillar action där dem "onda" får vad de förtjänar. :P

2009-06-07 @ 17:31:43
Postat av: Alexandra

Har du testat det? =)

2009-06-08 @ 10:23:46
URL: http://celzx.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0